Компютърният пазар отдавна не е особено печеливш за повечето негови играчи – потребителският интерес към традиционните форм-фактори (десктоп, ноутбук) от година на година все повече спада. На този фон естествено е големите разработчици и производители на компоненти да орязват финансирането на проекти, свързани с РС.
Но според американското издание CRN, голямо сътресение очаква партньорите на Intel, получаващи средства по маркетинговата програма Intel Inside. У широката публика тя се асоциира основно с лепенките върху корпусите на компютрите, но за OEM производителите е много важна като източник на средства за поддръжка от страна на Intel.
Според източните на CRN, финансирането по програмата Intel Inside ще бъде орязано с 40-60% и това непременно ще повлияе на инвестициите в маркетинг от страна на производителите на РС, както и на цената на системите, базирани на процесорите на Intel.
“Финансирането на програмата се съкращава, а средствата ще бъдат пренасочени към отделите на Intel, които не са свързани с РС и дистрибуция, – твърди източник на американското издание. – Финанси ще получи в частност, подразделението, занимаващо се с центрове за обработка на данни. Тези промени са неприятни за нас, но в същото време са очаквани и не са изненада”.
Финансирането по програмата Intel Inside е насочено основно към големите OEM производители на компютри и те ще усетят промяната в политиката на Intel по-силно от останалите партньори на чипмейкъра. Техните маркетингови бюджети ще бъдат съкратени с около 20%, докато за малките играчи това съкращение ще е само с няколко процента. В съчетание с неминуемото покачване на цените (отново поради новата стратегия на Intel), това ще доведе до намаляване на търсенето и доставките. В крайна сметка печеливш в ситуацията може да се окаже AMD, която към момента не може да си позволи щедро съфинансиране на маркетинговите кампании на партньорите.