Разделянето на хората чрез фалшиви новини е най-сериозният проблем, смята Тим Кук

Разпространението на онлайн реклами, които са се опитвали да повлияят на президентските избори в САЩ миналата година не е сериозен проблем. Истинският проблем е разделянето на обществото и хората чрез фалшивите новини, обяви изпълнителния директор на Apple Тим Кук в интервю за телевизия NBC.

“Не смятам, че големият проблем са реклами от чуждестранни правителства. Според мен това е около 0.1% от проблема. По-големият проблем е, че някои от тези инструменти се използват, за да разделят хората, да ги манипулират и да се разпространяват масово фалшиви новини, за да се промени начина им на мислене. Според мен това е проблемът, който взима всички места от 1 до 10”, коментира Кук.

Интервюто му е в същия ден, когато ръководители на Google, Twitter и Facebook бяха на изслушване в американския Конгрес по повод подозренията, че платформите им за онлайн реклама са били използвани за политическо влияние. Apple за сега не е засегната от проблема, защото не разчита толкова много на онлайн рекламата за приходите си и участието ѝ на този пазар е минимално.

Въпреки това позицията на Кук се тълкува от мнозина като подкрепа и защита на останалите технологични гиганти. Ръководителят на отдела за комуникации на Microsoft Франк Шоу публикува в Twttier извадка от интервюто с коментар: “Тим Кук описва проблема перфектно”.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *