Джон Коунс обедини усилията си със Snapchat, за да стартира Snapchat ART с няколко от своите демонстрации на дигитални модели, които ще се появят в добавената реалност в цял свят. За целта компанията пусна специален сайт, в който брояч показва оставащото до премиерата време, но някои източници успяха да заобиколят препятствието и да извлекат подробности за моделите, които включиха във видео:
Snapchat използва придобиването на базираната в Израел компания Cimagine за управление на технологиите. Първата вълна експонати ще включва изкуството да се създават фигури от балони на Джеф Коунс и някои други дигитални модели на 11 места по света, включително Централ парк в Ню Йорк, Хайд парк в Лондон, Операта в Сидни, плажа Копакабана в Рио де Жанейро и др. Потребителите ще трябва да отворят своето приложение Snapchat и да насочат камерата към инсталацията, която ще може да бъде намерена, чрез Snapmap.
Идеята на програмата Snapchat ART е да прикани творците да се регистрират чрез формуляра на уеб сайта, за да покажат изкуството си по един по-различен начин.
Основната функция на Snapchat е изпраащнето на съобщения, които след това изчезват. Тази визуална среда обаче е ще премине отвъд преходността, за да осигури възможност на потребителите да изпратят до 6 последователни 10 секнудни клипа и да ги съхранят в специална секция за изтегляне по-късно. Така скоро ще можете да видите клипчетатапубликувани във Facebook и Twitter. Компанията се стреми към увеличаване на приходите и по-евтини начини да привлече потребители, а за да изпълни тези си намерения, тя надмина Facebook с хардуерния проект Spectacles.