Без технологията за заглаждане (anti-aliasing) трудно можем да си представим съвременните видеоигри. Тя се използва за да се премахне ефектът на назъбване, възникващ в края на многобройните триизмерни обекти. Колкото по-качествено е заглаждането, толкова по-сложни са алгоритмите и изчислителните мощности, необходими за неговото осъществяване.
Но може ли вместо GPU със заглаждането да се справи обикновеният HDMI кабел? Е, не съвсем обикновен, но все пак HDMI – такъв кабел е разработен от инженерите на калифорнийската компания Marseille.
Разработчиицте са вградили в кабела mCable специален процесор, осъществяващ контекстна пост-обработка на преминаващата през него картина. Той премахва назъбването без в същото време да се забелязва размазване. mCable засега поддържа резолюции 720p и 1080p, което го прави подходящ за използване заедно с конзолите PlayStation 3 и PlayStation 4. При това, честотата на кадрите не трябва да надхвърля 120 fps, което също трябва да е повече от достатъчно.
По-долу са дадени примерни изображения с използване на кабела mCable. Разликите се виждат и с невъоръжено око.
Остава обаче въпросът дали при използването на подобен кабел няма да възникнат допълнителни закъснения – този въпрос не е осветлен от производителя. mCable вече може да бъде закупен от официалния сайт на компанията. Един метър от него струва $119, 3 метра – $139.