Една трета от администрациите в България са готови да обменят документи изцяло по електронен път. Това е коментирал заместник-председателят на Държавната агенция “Електронно управление” /ДАЕУ/ Александър Йоловски по време на международната конференция “София – град на знанието”, съобщиха от агенцията.
До ноември 2018 г. всички администрации следва да обменят документите си единствено по електронен път.
Смисълът на дигиталната трансформация е премахването на хартията като основно средство за административното обслужване в страната. По думите на Йоловски говоренето за дигиталната трансформация вече не е абстрактно, а е изцяло в сферата на практиката и трябва да бъде отговорено на конкретните очаквания на гражданите, свързани с качествено административно обслужване. Той е отчел необходимостта от ускорена промяна на нормативната рамка за премахване на изискването на хартиени документи при предоставянето на административни услуги.
В дискусията участват представители на бизнеса и институциите, на местни и международни организации, свързани с управление на знанието, клъстери, неправителствени организации. Конференцията е под патронажа на Столичната община.