Основна тема в събитието беше разширяване на бизнес възможностите чрез дигитална трансформация.
На организираната от Майкрософт България конференция Commercial Day 2017 водещи експерти обсъдиха тенденциите на развитие в ИТ индустрията и как бизнесът може да се възползва от настъпващата дигитална трансформация. В събитието се включиха и партньори на компанията, които споделиха свои успешни практики в областта. Фокус на дискусионния панел в рамките на събитието бяха въпросите за внедряването на облачните технологии и тяхната безопасност, новия Европейски регламент за защита на личните данни, Стратегията за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж „ЕВРОПА 2020“, и свързаните с нея програми за научноизследователска и развойна дейност.
Според данни на Евростат едва 7% от бизнес организациите в България използват облачни технологии в сравнение с 22% в Словения, 23% в Хърватска, 57% във Финландия и средно 21% за всички държави в ЕС. Същевременно организациите, които са внедрили облачни технологии посочват няколко фактора, които ограничават използването им. Рискът от пробиви в сигурността е основен критерий и при големите корпорации, и за малкия и среден бизнес (съответно 57% и 38%). Всички те отдават голямо значение на защитата на ИТ системите си.
През последните години Майкрософт направи редица важни инвестиции по отношение на сигурността и за разширяване на възможностите на облачните решения в Европа. Компанията изгради 2 нови центъра за данни в Германия, допълнителни центрове в Обединеното Кралство и разширени съоръжения в Ирландия и Холандия.
Основен извод от дискусиите в конференцията е, че дигиталната трансформация е неизбежна и съветът на ИТ експертите към бизнеса е да се предприемат необходимите действия за адаптация на бизнес моделите на работа, за да се подпомогне процеса към плавно дигитализиране, което ще гарантира тяхната устойчивост и потенциал за бъдещо развитие.
„Бих казала, че в днешно време базите данни могат да се разглеждат като вид валута. Ако се фокусирате се върху това как да използвате данните, с които разполагате, ще получите съвсем нов поглед върху начина, по който бизнеса ви оперира. Използването на пазарни данни за оптимизиране на процесите и интрегрирането на платформи за обработка и анализ на данни е посоката, в която съвременният бизнес се развива. Все още име много организации, които се колебаят по отношене на дигиталната трасфорамция, но мога да ви уверя, че тя е неизбежна и рано или късно компаниите трябва да се дигитализират, за да бъдат конкурентно способни на пазара“, коментира по време на конференцията Анке ден Оден, генерален мениджър на Майкрософт за регион Multi-country Europe.
“Наблюдаваме разделение между компаниите, които приемат дигиталните технологии просто като начин за подобряване на съществуващите бизнес дейности, и тези, които са наясно, че дигитализацията е инструмент за постигане на растеж”, каза Шира-Леви Баркан, маркетинг директор на Майкрософт за регион Multi-country Europe.
По данни на изследването “Accenture strategy 2014 Digital Transformation” бизнесът, който разчита на дигиталната трансформация, инвестира повече в иновации (40%) и значително подобрява резултатите си в продажбите (58%), създаването на нови канали за продажба (55%), нови продукти и услуги (58%), отношения с клиенти (70%).
Въпреки устойчивия растеж на разходите за научноизследователска и развойна дейност (НИРД) за периода 2008 – 2015 г., по данни на Евростат, България ще трябва да удвои разходите си за подобни дейности, за да достигне прага от 1.5% от БВП, заложен по стратегията „Европа 2020“. Научноизследователската и развойна дейност, както и иновациите, са сред ключовите компоненти на „Европа 2020“. Въвеждането на иновативни продукти и услуги на пазара насърчава лоялната конкуренция в индустрията, създава работни места и спомага за продуктивността на индустрията и ефикасното използване на ресурси. НИРД и иновациите играят важна роля и в набирането на решения на социални проблеми като промяната в климата, добива на чиста енергия, сигурност и здравеопазване.
Фокусът на „Европа 2020“ е да подобри средата за иновации и НИРД, като основната цел е да увеличи общите частни и публични инвестиции в НИРД до 3% от БВП към 2020 г. Майкрософт инвестира над 12 милиарда долара годишно в научноизследователска и развойна дейност и над 1 милиард долара годишно в научноизследователска и развойна дейност, свързана със сигурността. В екипа на компанията в Европа работят над 2 000 изследователи и инженери, в 19 Microsoft Innovation Centers в Централна и Източна Европа, включително България.