Spotify успя да договори по-ниски тарифи със Sony Music Entertainment и Warner, но разбира се както при всяка сделка, трябваше да предложи нещо в замяна. Срещу по-ниските такси, компанията се съгласи да ограничи разпространението на новите албуми до платените си абонати за две седмици, преди да ги предостави на всичките си потребители.
Spotify има почти два пъти повече платени абонати от основния си конкурент Apple Music. Още през март, компанията съобщи, че техният брой е надминал 50 милиона, което е почти два пъти повече от 27 милиона, с които се похвали стрийминг услугата на Apple миналия месец. Въпреки това гигантът от Купертино успява да печели от Apple Music, абонаментът за която е 9.99 долара месечно, докато Spotify все още понася известни загуби, последните от които са в размер на 400 милиона долара. Reuters съобщи, че споразумението, подписано със Sony е предназначено да подпомогне плановете за излизане на фондовата борса в САЩ по-късно тази година, или в началото на следващата.
Spotify работи усилено, за да поддържа интереса на потребителите, като придоби компания, работеща с изкуствения интелект, за да усъвършенства препоръките, да въведе сканиране на музикални кодове и да достигне най-сетне до приложението за Apple Watch. Тези допълнения помогнаха за увеличаването на стрийминга до рекордните нива от 7.5 милиарда, което е с 62% повече, в сравнение с миналата година.