Столична община дигитализира Направление Архитектура и градоустройство

Столична община изпълни проект по въвеждане на цялостна технологична платформа за управление на административния процес в Направление Архитектура и градоустройство, изградена от българската геоинформационна компания Мапекс. Платформата обединява необходимата информация и административни документи и позволява ефективно управление на процесите в областта на устройството на територията във всички 24 районни администрации.

Като част от проекта, Мапекс предоставиха комплексни услуги на Столична община – бизнес анализ, консултиране, разработка на софтуерни и интернет приложения, внедряване на технологични решения, тестване и сега последваща поддръжка.

„Щастливи сме, че специалистите на Мапекс отново успяха да помогнат за подобряването на важни обществени услуги. С възможностите на най-новите технологии, ние улеснихме значително работата на експертите от Направление Архитектура и градоустройство и им предоставихме всички необходими технологични инструменти за да могат да предоставят по-бързи и по-качествени услуги за гражданите от най-голямата община в България.”, отбеляза Александър Лазаров, изпълнителен директор на Мапекс.

Въведената от Мапекс технологична система обединява процесите и информацията по управление на административните актове в 24 районни администрации към Столична община. Чрез осигуряване на оперативна съвместимост на регистрите за Разрешения за строеж, Разрешения за поставяне и Удостоверения за въвеждане в експлоатация най-голямата община в България ще постигне комплексно административно обслужване и ще може да предоставя по-голямо разнообразие от услуги на гражданите и бизнеса. Системата дава възможност да се събира, съхранява и предоставя в електронен вид за използване от администрация, бизнеса и гражданите, цялата необходима информация за конкретна географска единица.

Досега различните районни администрации работеха независимо една от друга и без автоматизирани инструменти, което удължаваше работата на служителите и забавяше времето за предоставяне на услуги към гражданите и бизнеса. Мапекс промени това като разработи специален софтуер, който унифицира и автоматизира процесите по изготвяне на административни актове. Българската компания изгради единна база данни за издадените към момента административни актове и структурира архивите на издадените административни актове за цялата столична община, което позволи издаването на различни справки за конкретен имот и така подобри прозрачността за граждани и бизнес.

Служителите от Направление Архитектура и градоустройство вече имат на разположение три интернет-базирани приложения, които дават възможност за достъп до базата данни и извличане на информация от нея под формата на справки и подходяща визуализация. Интернет-базираният достъп позволява споделяне и достъп до базите данни от районните администрации на Столична община, както и за лесно предоставяне на част от събраната актуална информация в публичното пространство, включително чрез интернет.

Цялата информация е интегрирана с ГИС технологии на Мапекс в интерактивна карта, която показва за всяка избрана географска точка, имот или парцел комплексна информация и пълен архив на издадените административни актове. По този начин значително ще бъде подобрена прозрачността и проследяването на вече издадени административни актове за нуждите на граждани и бизнес, което ще повиши доверието в градоустройственото управление на общината.

„Столична община се справи с поредното предизвикателство по пътя към предоставяне на повече и по-добри услуги на гражданите и бизнеса. С настоящият проект ние ще направим дейността на Направление „Архитектура и градоустройство“ много по-прозрачна и ще повишим доверието на всички граждани и инвеститори в една много важна сфера от живота на общината.“, отбеляза арх. Здравко Здравков, главен архитект на Столична община.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *