Електробусът изминава около 170 км с едно зареждане, което за линия 84 е една смяна – от сутринта до обяд. Той е нископодов, климатизиран, като климатикът при пускане няма да нужда се изчаква да подгрява двигателя, а започва да затопля или разхлажда веднага, обясни Слав Монов, директор на “Столичен автотранспорт”.
Прогнозната стойност на електробуса е 400 хил.евро. Това е третият електробус, който ще се движи по улиците на София. Първият, с малко по-различна технология, се движеше по линията на тролей номер 11.
Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 хил. км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси.
Икономията е впечатляваща, но още по-важен е ефектът върху околната среда, каза кметът Фандъкова.
В програмата за обновяване на градския транспорт е заложено закупуването на 20 електробуса и 20 хибридни автобуса. Процедурата за обществената поръчка за електробусите се подготвя в момента и трябва да бъде обявена през юни.
Процедурата за хибридните автобуси ще бъде обявена тази година, казаха от общината.
Кметът Фандъкова посочи, че основен приоритет на Столичната община е модернизиран, ефективен и екологичен градски транспорт. Тя каза, че до един месец ще бъде обявена процедура за закупуването на нови газови автобуси.
В ход е процедура за нови 13 трамваи, офертите вече са отворени, има двама участника – “Шкода” и “Песа”, информира столичният кмет. Тя припомни, че освен строителството на метрото, Столичната община е подменила над 50 на сто от автобусите, около 90 на сто от тролеите, закупени са нови трамваи.
В тези усилия се стремим да включим и електробусите като част от системата на градския транспорт, отбеляза кметът Фандъкова.