Телекомуникацонните гиганти Verizon и AT&T обявиха, че няма да рекламират в YouTube и други платформи на “Гугъл” заради притеснения, че съдържанието им може да е било показвано до екстремистки видео записи, съобщава “Ройтерс”.
И в Европа, и в САЩ редица марки обявиха, че изтеглят рекламите си или обмислят да го направят заради поставянето им до радикални, хомофобски и антисемитски съдържания, например клипове на “Ку-клукс-клан”.
И двата американски телекома ще оставят реклами само в търсачката на “Гугъл”. Редица компании казват, че продължават да следят ситуацията, предават информационните агенции. Производителят на храни и напитки “Монделез” съобщи, че няма доказателства за поява на негови реклами до неподходящо съдържание, но продължава да обсъжда въпроса с “Гугъл” и YouTube.
За миналата година нетните приходи на “Гугъл” от реклама възлизат на 5.58 млрд. долара и се очаква да достигнат 7 млрд. през 2017 г.