Facebook oбяви, че ще започне пускането на реклами в средата на видео клиповете на издателите, подобно на телевизионни реклами т. нар. “mid-roll” реклами.
Това представлява голяма новина за издателите, много от които изпитват затруднения с правенето на пари от клипове, които споделят във Facebook. Социалната мрежа позволява на издателите да изкарват пари от брандирано съдържание или видеоклипове, които те създават за маркетинг цели, но главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг винаги е бил против такива реклами, които са стандарт в индустрията, пише Bloomberg, цитиран от infostock.
Facebook тества новите реклами с малка група издатели в САЩ, като приходите от реклама ще се делят – 55 на сто за издателя и 45 на сто за Facebook.
Рекламите не могат да се покажат, ако от видеото не минат поне 20 секунди, и те трябва да са раздалечени най-малко на две минути една от друга, пояснява Facebook.
Критериите за реклами във видеото на живо са малко по-различни. Издателите трябва да бъдат на живо в продължение на най-малко четири минути, преди да могат да имат рекламна пауза, а стриймингът трябва да има най-малко 300 едновременни зрители. И това не е всичко – всяка реклама ще продължи до 20 секунди.