Всички блогове на платформата WordPress вече дават възможност за 360-градусови снимки и видеоклипове. Те могат да се гледат на компютри, мобилни устройства или чрез VR шлемове.
Колко дълбоко може да се потопи във виртуалната реалност потребителят зависи от това по какъв начин разглежда сайта. Така например, при сърфиране от настолен браузър обзорът може да се променя с помощта на мишката, както при съдържанието в YouTube и Facebook. Но ако компютърът е свързан към шлем с виртуална реалност, то разглеждането под различни ъгли на панорамни снимки и видео може да става с движение на главата.
Гледането на VR съдържание на мобилни устройства е нещо средно между изживяването на компютър и с шлем за виртуална реалност. WordPress може да използва жироскопа на телефона или таблета, така че снимките и видеото да реагират на движението на устройството в пространството.
Ако пък поставите смартфона в картонена гарнитура за виртуална реалност като Google Cardboard, ще получите практически същото изживяване като при пълноценен шлем за виртуална реалност. Впрочем, дори простото задържане на телефона във въздуха и преместването с него в помещението може да създаде по-вълнуващи изживания, отколкото при разглеждане на 360-градусово съдържание с браузъра и мишката, пише technews.
За да обезпечи всички тези възможности, платформата WordPress използва технология с отворен изходен код WebVR, която позволява на браузъра да показва VR съдържание. По думите на разработчиците на WordPress, блоговете, които използват платформата, се посещават месечно от около 409 милиона потребители. Това означава, че светът на виртуалната реалност се отваря към огромна аудитория.