Според наблюдения на УниКредит Булбанк от 2016 г., средното време за получаване на услуга в офис на банка – плащания на каса, преводи, консултации и др. – е около 30 минути. Най-много време от тях – 17 минути – реално отнема физическото придвижване до офис на банката, а не самото обслужване, което трае само 7 минути след около 6 минути изчакване в банковия салон. В голямата част от случаите с използването на мобилно банкиране този половин час лесно може да бъде спестен.
Данните на УниКредит Булбанк показват, че все повече клиенти предпочитат да преведат пари или да платят сметки през смарт телефона или таблета си, отколкото да ходят до офис на банката за това. За една година броят активни потребители на мобилното банкиране е скочил над 2 пъти, а при операциите има над 70% ръст. „Вече близо една трета от всички електронни плащания, които правят индивидуалните клиенти, са през мобилен телефон. Този процес е обусловен от новите възможности и функционалности, които пускаме – например плащане на битови сметки“, коментират експертите от управление „Алтернативни канали“ на УниКредит Булбанк.
Голямото предимство на мобилното банкиране е, че е достъпно по всяко време, на всяко място, без компромис със сигурността.
Любопитна статистика на мобилното банкиране Булбанк Мобайл показва, че голяма част от клиентите предпочитат да правят преводи още докато си пият сутрешното кафе. Например 31% от всички наредени преводи се случват в интервала от 7:00 до 7:30 сутрин. Общо 42% от всички потребители, влезли само за справка, проверяват какви пари имат по сметка на път за работа, тоест между 8:00 и 8:30 сутрин. Около 27% от всички плащания на битови сметки са извършени между 19:30 и 20:00 часа, когато хората обичайно вечерят със семейството.
Мобилното приложение Булбанк Мобайл може да се ползва свободно за различни ежедневни безплатни справки и без да е активирано за извършване на преводи. В него има информация за актуални валутни курсове, може да се ползва калкулатор на валути, освен това човек бързо и лесно намира информация за най-близкия банкомат или филиал на банката.
Мобилното банкиране най-често се използва за проверяване на наличност и движения по банкови сметки, детайли по карти и кредити, извършване на банкови трансфери и плащане на битови сметки, показват данните на УниКредит Булбанк. Някои клиенти го ползват за прехвърляне на средства от една сметка в друга, например за да си захранят картата. Не са малко и тези, които правят малки плащания към свои приятели, познати или колеги, например при събиране на средства за подарък или др., показват наблюденията на експертите от УниКредит Булбанк. Има ясно изразена тенденция ползвателите на онлайн банкирането най-бързо да се пренасочват към още по-удобното мобилно банкиране, допълват те.
Само за няколко месеца от пускането на услугата за плащане на битови сметки, плащанията през мобилното банкиране са над 50% от всички плащания на битови сметки в клонове, онлайн и т.н.
Отскоро клиентите на Булбанк Мобайл могат да го ползват на повече от едно устройства с достъп до всички вече създадени форми за плащания и сметки. Добавянето и премахването на нови смарт устройства става в онлайн банкирането Булбанк Онлайн.