AOC, една от водещите глобални марки на пазара на дисплеи, представи първия си дисплей за виртуална реалност, който се прикрепя към главата, на gamescom в Кьолн (18-21 август 2016 г.)
Виртуалната реалност много пъти е обявявана за „следващото голямо нещо“, но и много пъти се е проваляла да оправдае тези очаквания. През 2016-а, обаче, всички предпоставки сочат, че този път развитието на технологиите е достатъчно зряло, за да успее. Goldman Sachs посочват в свой доклад, публикуван през януари 2016 г., че виртуалната реалност „има потенциал да се разрасне до мултимилиардна индустрия и вероятно ще промени пазара, така, както появата на персоналния компютър“1. Възможностите за използване са толкова многообразни, колкото при самите компютри и смартфони: освен очевидните приложения като игри и военна индустрия, виртуалната реалност може да се използва още за видео забавления, събития на живо, образование, здравеопазване, инженерни разработки и дори в магазините и при продажбите на имоти. Искате да добиете реално впечатление от вашия нов дом, който е на стотици или хиляди километри и то докато все още седите на дивана в стария апартамент? Просто сложете VR шлема и се разходете наоколо… Този списък тепърва ще нараства с развитието на технологията.
За AOC, навлизането на пазара на персонални VR шлемове е естествена стъпка, каза Стефан Зомер, директор „Маркетинг и бизнес управление“ за региона EMEA: „Като подразделение на най-големия производител на дисплеи, ние в AOC винаги сме били на върха при развитието на дисплеи, независимо дали говорим за настолни или портативни модели. Сигурен съм, че новият ни VR шлем е само началото на блестящи разработки и че клиентите на AOC могат да очакват още по-вълнуващи продукти в не толкова далечно бъдеще.”