Платформата за споделяне на жилища Airbnb завърши нов кръг по привличане на рисков капитал, в рамките на който е набрала 850 млн. щ. долара. По този начин компанията вече е се оценява на 30 млрд. щ. долара. Пазарната оценка съответства на вложените от рисковите инвеститори средства, спрямо процента от дружеството, който придобиват с тях.
С новите инвестиции Airbnb се превръща във втория най-скъпо струващ американски стартъп, след друг популярен представител на т.нар. “икономика на споделянето” (sharing economy) – Uber, който се оценява от своите инвеститори на 68 млрд. щ. долара.
Парадоксът стартиращи технологични фирми да струват милиарди си има наименование – “еднорози” (unicorns). Това са стартъпи, които са достигнали капитализация от над 1 млрд. щ. долара чрез рисково финансиране. Decacorn пък е относително ново понятие, означаващо стартъп, който се оценява на над 10 млрд. щ. долара. Във втората група освен Airbnb и Uber са още космическата компания SpaceX на Илон Мъск, социалните мрежи Snapchat и Pinterest, както и новата китайска звезда в производството на смартфони Xiaomi.
След последния кръг за рисково финансиране Airbnb е успяла да привлече общо 3.2 млрд. щ. долара рискови пари в своята история. Компанията, която се приема много добре от уеб потребителите, вече среща и сериозни критики от страна на хотелските вериги, много от които искат да бъде въведена регулация, забраняваща на обикновени хора да отдават своите домове или стаи под наем през онлайн платформата. Властите в Ню Йорк например се готвят да въведат нов закон, забраняващ на хората да отдават имотите си за кратък период.