В началото на месец юли шведският производител на тежкотоварна техника – Scania, пусна на пазара първа, лимитирана серия от 999 бройки смартуоча, които дават информация в реално време както за състоянието на шофьора, така и на камиона. Разработен съвместно с американския гигант Apple, този часовник от най-ново поколение, носещ името „Black Griffin“, е оборудван с функции, специално насочени към типа работа, която предполага дълги периоди от седене на едно място, комбинирани с краткотрайни, но много интензивни моменти на тежко физическо натоварване като товаренето или разтоварването на камион.
Освен че следи в реално време за пулса, кръвното налягане и други показатели, умният часовник предупреждава и шофьорът кога организмът е толкова уморен, че е време за почивка. „Black Griffin“ е първата част от камиона, която един шофьор може да носи на китката си. Само с един поглед към часовника, може да се получи информация за разхода на гориво, местоположението на машината или пък на цялата флотилия.
„За нас в основата на всички иновации и услуги, които разработваме, винаги е стоял шофьорът. Затова, освен всички подобрения в сигурността на камионите, ефективността им и грижата към природата, сега правим поредна стъпка напред. Вярваме, че този часовник не само ще е полезен, но и абсолютно необходим за всички шофьор, оказвайки им нужната помощ в изпълненото им с трудности и предизвикателства работно ежедневие. Вярваме, че в скоро време, след изчерпване на лимитираната серия, ще пуснем линия и за масова употреба“, заяви Йонас Сванхолм, Мениджър „Дигитален бизнес“ в Scania.
Пускането на пазара на новия ултрамодерен смартуоч „Black Griffin“ е само поредната стъпка на Scania по пътя към поемането на лидерската позиция в устойчивия транспорт. На 23-и август, по време на изложението в Париж, Scania ще представи своето ново поколение камиони, предназначени за превоз на дълги разстояния, специално за европейския пазар. В годината на 125-ия си рожден ден, компанията представя пред световната публика най-голямата си инвестиция в нови продукти и услуги в досегашната си история.
Scania цели да стане лидер в устойчивия транспорт, където партньорството и дигитализацията ще играят все по-голяма и важна роля. Устойчивост е една от ключовите думи в предстоящото представяне, като това ще бъде изключително важно за бъдещата конкурентоспособност на Scania, нейните клиенти и клиентите на нейните клиенти.