Една от най-големите банки в Япония – Tokyo-Mitsubishi UFJ – започна да използва хуманоидни работи, които да помагат да служителите в два от клоновете и. В официалното съобщение, разпространено от банката се казва, че тя „назначава” две роботчета с височина от 58 см и тегло 5,4 кг, които. Идеята е те да отговарят на различни въпроси на клиентите и да ги насочават.
Машините владеят 14 езика и са разработени от френска компания, част от японската корпорация SoftBank. Те се придвижват лесно и могат да жестикулират, а сред задълженията им ще влиза да съпровождат и клиентите до гишето, което търсят, до банкомат и т.н.
Всичко още е в тестов период и специалисти ще изучават каква е рекацията на клиентите. Ако всичко се развива добре, завбъдеще на роботите ще им бъдат възлагани и по-сложни задачи.