NVIDIA добави третата видокарта NVIDIA GeForce GTX 1060 към семейството Pascal, допълвайки GTX 1080 и 1070, които оправдаха всички очаквания за скорост и енергийна ефективност след излизането им на пазара. Новият модел е бърз и енергийно ефективен. Произведен чрез 16 нанометров FinFET технологичен процес, той доставя производителност на нивото на GTX 980, докато консумира само 120 вата мощност.
GTX 1060 разполага с 1,280 CUDA ядра, 6GB видеопамет от тип GDDR5, работеща на 8Gbps и средно динамично ускорение 1.7GHz, а и лесно може да бъде овърклокната до 2GHz за по-добро изпълнение. GTX 1060 е средно 15% по-производителна и над 75% по-енергийно ефективна от най-близкия конкурентен продукт. Новата видеокарта ще бъдат налични за закупуване от 19 юли чрез компаниите ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY и Zotac на препоръчителна цена от 249 щ. долара.
GTX 1060 поддържа NVIDIA VRWorks, софтуерен пакет за разработчици, който позволява на разработчиците да вникнат в това, което виждат, чуват и усещаат потребителите с физическото поведение на околната среда – за да подобрят максимално виртуалното изживяване, като създадат впечатление за реално. В пакета е включена технологията на NVIDIA – Simultaneous Multi-Projection technology, която позволява на всяко GeForce 10-Series GPU безпроблемно да проектира едно изображение едновременно и на двете очи, което подобрява до 3 пъти работата с графики в сравнение с графичните процесори от предишно поколение. Това позволява на потребителите на GTX 1060 да играят VR игри с по-високи нива на детайлност, без да жертват производителност или качество, за по-реалистично и поглъщащо изживяване.
Simultaneous Multi-Projection е интегрирана в най-големите световни игрови енджини- Unreal Engine и Unity. Повече от 30 игри вече са в процес на разработване, включително Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft и Raw Data.
GTX 1060 поддържа и технологията NVIDIA Ansel – мощен игрален инструмент, който позволява на геймърите да изследват, заснемат и споделят майсторсвото и артистизма на играта, която играят, по революционен начин. С Ansel, потребителите могат да заснемат геймплей кадрите, които желаят, насочвайки камерата във всяка посока, обхващайки всяка точка от игралният свят, в който са потопени и да улавят 360-градусови стерео панорами с VR шлем или Google Cardboard.
NVIDIA обяви, че първата игра поддържаща Ansel — Mirror’s Edge: Catalyst ще е на разположение през идната седмица. Втората – Witcher 3: Wild Hunt, ще бъде налична по-късно през този месец. В момента се разработват и други заглавия, като Fortnite, Paragon и Unreal Tournament; на Epic Games, Obduction; на Cyan Worlds, The Witness; на Thekla, Lawbreakers; на Boss Key Productions, Tom Clancy’s The Division; на Ubisoft ; както и високо ценената No Man’s Sky на Hello Games.
NVIDIA VR Funhouse – VR карнавалната игра на компанията ще бъде на разположение на геймърите безплатно по-късно този месец чрез услугата на Valve- Steam. Разработена от Epic Games’ Unreal Engine 4, VR Funhouse ще работи с видеокартите GTX 1080, 1070 и 1060 и HTC Vive VR шлемове и ще бъде достъпна за разработчици и ентусиасти, за да могат да създават свои собствени VR Funhouse атракции.