Българският онлайн магазин за технологични продукти PCStore.bg отчита стабилен ръст от 25% в продажбите на смартфони през 2015 г., с което изпреварва общия ръст в този ИТ подсегмент. Една от най-любопитните тенденции при „умните“ мобилни телефони през последните месеци е все по-силното навлизане на китайски марки на пазара у нас, които постепенно изместват традиционните т. нар. „А“ брандове. Очакванията са тази тенденция да продължи и през 2016 година.
Неотдавна онлайн магазинът анонсира на българския пазар няколко нови модела смартфони на Asus, които комбинират впечатляващи характеристики с много достъпна цена. Сред тях са Asus Zenfon Max на цена от около 440 лв., който се отличава с 5000mAh батерия и може да поддържа до 37.6 часа 3G разговори, до 22.6 часа гледане на видео или до 32.5 часа работа през Wi-Fi, моделът Asus ZenFone2 Laser, чиято камера фокусира за 0.03 секунди и позволява да правим снимки на практика в мига, в който пожелаем, както и Asus Zenfone Zoom – “камерафон”, с красив дизайн, 3х оптично увеличение и редица други екстри за любителите на качествената фотография.
В сегмента на лаптопите и настолните компютри спадът продължава. “Една от причините за това е навлизането на смартфоните и налагането им като основно устройство за все повече потребители. Днес за много от децата и младежите първата и най-важна джаджа не е компютърът, както беше навремето, а телефонът. Втората причина е мудността на големите производители на чипове, които напоследък не пускат продукти с осезаемо по-добра производителност и няма особена причина потребителите да си сменят лаптопа, който са закупили през последните 18 месеца. Но тази година се очакват много нови процесори, което вероятно ще стимулира продажбите на лаптопи и настолни машини“ – обяснява Георги Станчев, управител на PCStore.bg.
Интересна тенденция според него се наблюдава при мониторите, където геймърските модели навлизат с все по-бързи темпове и се очаква да заемат сериозен дял. “Технологиите за синхронизация са много примамливи за взискателните геймъри и това ще даде тласък на категорията” – добавя Георги Станчев. При телевизорите се налага мнението, че 3D технологията не е достиганала нивото, което биха желали потребителите, което е и причината тя малко по малко да залязва. Вместо това в този подсегмент се набляга на новите OLED панели, както и на навлизането на повече “интелигентни“ (smart) функционалности.