Като продължение на стратегията започната с Mantle, AMD дава още повече контрол върху графичния процесор за разработчиците. Тъй като проектантите на игровите конзоли спечелиха сериозно от достъпа на ниско ниво до GPU, AMD продължава да предлага това ниво на достъп и за PC-пространството. AMD GPUOpen for Gaming дава на разработчиците възможността да използват инвестициите направени в развитието на конзолите, включително програмиране „близо до метала“, и да го оживят в разработката на игри за персонални компютри. Сега дизайнерите на игри ще имат пряк достъп до GPU хардуера, до голяма колекция от ефекти с отворен код, инструменти, библиотеки и SDK.
В началото на 2016 г. AMD ще направи достъпни библиотеки и семпли, т.е. пряк достъп до библиотеки. GPUOpen е основното средство за разрешаване на достъп от ниско ниво до графичния процесор.
Нов компилатор за хетерогенни изчисления
Една от основните цели на Хетерогенната системна архитектура (HSA) е улесняването на разработването на приложения за паралелно изпълнение, с използване на езици от високо ниво. Новият комплект AMD “Boltzmann Initiative” включва HCC компилатор за разработки на C++ , сериозно разширявайки множеството от програмисти, които биха могли да се възползват от HSA. Новият HCC C++ compiler е ключово средство, за да могат разработчиците лесно и ефективно да използват ресурсите на дискретните графични карти в хетерогенни изчислителни системи. Един HCC (Heterogeneous Compute Compiler), който компилира C++ компилатор с отворен код за GPU, и HIP позволяват на разработчиците да конвертират CUDA в портируем C++. Тестове на AMD показват, че в много случаи 90% и повече CUDA код могат автоматично да се конвертират в C++ чрез HIP, като оставащите 10% могат да се конвертират ръчно на популярния C++.
Linux драйвер и рънтайм фокусирани върху нуждите на HPC изчислителни среди от клъстърен клас
Демонстрирайки ангажимента си към Linux, AMD разработи нов, HPC-фокусиран драйвер и системен рънтайм с отворен код. Новият Linux драйвер осигурява ключови възможности за адресиране на основни нужди при високо-производителните изчислителни среди, включително разпределение на изчисленията с ниска латентност, PCIe трансфери на данни, peer-to-peer поддръжка на GPU; Remote Direct Memory Access (RDMA) от InfiniBand , с пряка връзка към графичната памет, поддръжка на Large Single Memory Allocation.
Наличност
Програма за ранено достъп до инструментите от „Инициативата Болцман“ се планира за Q1 2016.