Феновете на онлайн игрите са готови да платят немалки суми, за да получат наготово развит герой или да се сдобият с още бонуси и екстри във виртуалния свят. Търсенето на подобни услуги роди цял един нов пазар, който според груби оценки възлиза на около милиард и половина долара годишно.
Все повече геймъри от Европа и САЩ предпочитат да не губят време и вместо да започват от нулата, купуват нечий чужд герой с развити умения и натрупани постижения, с който е много по-интересно и приятно да се играе.
В 85% от случаите героите и точките, които се продават, са създадени и натрупани в Китай, където местното население открива в т. нар. „фарминг” нови средства за препитание.
Досега се смяташе, че китайците извършват тази дейност доброволно, но вестник „Гардиън” направи някои шокиращи разкрития, които представят ситуацията в коренно различна светлина.
Бивш китайски затворник, който е прекарал три години от живота си в трудов лагер, разказа пред редакторите на „Гардиън”, че е бил заставян да играе непрекъснато по 12 часа на World of Warcraft.
В нелегалния „фарминг” са участвали 300 затворници, които са пребивавали на смени във виртуалния свят на играта – от компютри, които работят денонощно и се изключват само при повреда.
Спечелената от затворниците виртуална валута е била препродавана срещу реални пари от управата на трудовия лагер.
Всеки затворник е имал норма и ако не успеел да я изпълни, следвали сурови наказания. Ето защо битките в World of Warcraft се водели буквално „на живот и смърт”.