Джил Прат, директор на научно-изследователския център на Toyota за разработка на изкуствен интелект и роботи за автомобилната индустрия и други отрасли обяви, че самоуправляващите се автомобили не са толкова умни, колкото си мислят мнозина.
“Всички трябва да разберат, че автомобилът без човек зад волана, не е по-умен от човека, макар на пръв поглед да изглежда иначе”, – казва Прат. – “Автономните автомобили се справят отлично в контролирани условия, но са безпомощни в задачи, с които шофьорите се справят без проблеми”.
Ако човекът-водач може да пътува където си иска, на безпилотния автомобил са нужни GPS и лазерни сензори, за да разбере къде се намира чрез съпоставяне на данни на сложна карта, което излиза извън рамките на простата пътна маркировка и включва множество детайли. Автомобилите разчитат на тези данни, за да пътуват и се сблъскват с проблеми в региони, необозначени на картите.
По думите на Прат, на наистина умните автономни автомобили е нужен изкуствен интелект, който може да управлява транспортното средство даже при липса на карта, GPS и пътна маркировка. Прат отбeлязва, че всички компании, които работят в това направление имат добри разработки, но те все още се намират в началото на пътя по създаването на наистина умен роботизиран автомобил , а не в неговия край. Предстои още много работа.