Българската софтуерна компания ERP.BG занапред ще предлага бизнес софтуерните си решения изцяло на абонаментен принцип – по модела „софтуер като услуга“ (SaaS – Software as a Service). Стъпката е продължение на дългосрочната стратегия на компанията за налагане на нейните SaaS решения и с нея тя на практика преминава към следващото ниво на развитие на бизнес софтуера. Промяната важи както за ERP система EnterpriseOne ERP, така и за едноименната CRM система – EnterpriseOne CRM, като всички техни бъдещи версии ще се предлагат единствено под формата на услуга. Този модел означава, че клиентите използват софтуера на абонаментен принцип, не се занимават с поддръжката на сървър, система се намира в собствен или публичен център за данни („облак“) и всички потребители могат да я достъпват и използват отдалечено – от всякъде и по всяко време. ERP.BG предлага SaaS версии на своите продукти от няколко години и занапред изцяло ще се фокусира върху абонаментния модел, което ще позволи по-чести обновления на системата, ще осигури безпроблемна и скоростна работа на всички нейни решения и ще подобри продуктивността и сигурността, в сравнение с on-premise вариантите (инсталирани на място).
“Преминаването изцяло към SaaS модел и „облачна“ архитектура ще позволи на екипа ни да развива EnterpriseOne много по-бързо и по-стабилно. Занапред ще можем да извършваме по-чести обновления на системата, което ще подобри продуктивността и сигурността на потребителите по-бързо отколкото това би се случило при традиционния тип инсталации. Залагайки изцяло на този модел, ние категорично потвърждаваме, че това е бъдещето и няма никакъв смисъл да се правят инвестиции в развитието на on-premise бизнес софтуер“ – посочва Иван Аржентински, управляващ съдружник в ERP.BG.
Използването на „облачни“ технологии е предвидено още при създаването на ERP системата EnterpriseOne през 2001 г., но инфраструктурата преди 2010 г. не позволяваше масовото и пълно преминаване към подобен начин на употреба. Самият EnterpriseOne Server, който заема ключово място в системата, отдавна е оптимизиран за поддръжката на публични и частни „облачни“ платформи.
Важно предимство на предлагането на бизнес софтуер на абонаментен принцип е също, че този модел извежда сигурността на фирмената информация на много по-високо ниво. Липсата на локални данни и поставянето им в защитени физически и по отношение на мрежата центрове за данни предоставя много по-високо ниво на сигурност и защита от неоторизиран достъп. Конкретно централният публичен „облак“ на системата EnterpriseOne защитава данните на две места в България и на една локация в Западна Европа. Освен това корпоративните клиенти ще имат възможност да изграждат собствени частни „облачни“ среди, даващи възможност за разпределение на ресурсите, по подобие на публичните, което не се е предлагало досега за традиционните on-premise софтуерни продукти. От тази особеност ще могат да се възползват много големи корпоративни клиенти, както и доставчици на хостинг услуги, осигуряващи достъп за трети лица. Това от своя страна отваря и изцяло нова ниша за хостинг доставчиците, които ще получат възможността да използват специални лицензи, изграждайки собствени публични „облачни“ услуги, базирани на EnterpriseOne Server, подобни на публичния хостинг, предлаган от ERP.BG.