Мрежата за афилиейт маркетинг 2leva.bg стартира нова международна платформа, наречена 2Performant.com, която е насочена към сайтовете за електронна търговия и се отличава с това, че ще позволи на българските онлайн магазини да продават в целия Европейски съюз. Срещнахме се с главния изпълнителен директор на 2Performant S.A. Дорин Боереску, за да разкаже на читателите на Pixelmedia.bg как ще могат българските онлайн предприемачи да се възползват от платформата.
Въпросите зададе Александър Александров
ВЪПРОС: Бихте ли разказали, какво представлява новата платформа 2Performant.com?
ОТГОВОР: Да, това е афилиейт мрежа, насочена към сайтовете за електронна търговия в Централна и Източна Европа. В момента трансформираме досегашната ни мрежа 2leva.bg в 2Performant.com и очакваме да имаме 100 клиента в региона през следващите 12 месеца. Електронната търговия в региона расте изключително бързо. По наши данни в Централна и Източна Европа днес има над 50 000 сайтове за електронна търговия, а в целия Европейски съюз – над 600 000 малки и средни онлайн магазини, които нямат добро решение за своя маркетинг. На другите пазари има няколко по-големи мрежи, но те не са насочени към електронните магазини и цените им са високи, докато в нашата мрежа стартовата цена е 29 евро месечно. Така че всеки стартъп в сферата на електронната търговия може да работи с нас. И всеки афилиейт, без значение колко голям е и какъв трафик има, може да създаде акаунт за броени минути.
ВЪПРОС: Толкова бързо?
ОТГОВОР: Да, в 2Performant.com направихме сериозно обновяване на интерфейса. Към момента един сайт за електронна търговия може да стартира афилиейт програма в рамките на 1- 2 часа максимум. Услугата е напълно автоматизирана, а афилиейт партньор може да си създаде акаунт за две минути примерно.
ВЪПРОС: А какъв бизнес потенциал може да му донесе участието в платформата ви?
ОТГОВОР: В 2лева в Румъния имаме афилиейт партньори, които генерират 1000 продажби всеки месец, а един от нашите най-добри афилиейти е генерирал над 50 000 продажби миналата година.
ВЪПРОС: Какви са плановете ви за българския пазар?
ОТГОВОР: Искаме да инвестираме повече в българския пазар. Тук сме вече четири години, бизнесът ни расте и все още виждаме голям потенциал. Искаме да помогнем на местните електронни магазини да излязат на други пазари. 2Performant.com е единна платформа за целия Европейски съюз и ако сте активни в нея, можете да таргетирате всяка страна в Общността съюз и да получавате трафик от там. Ние все още стартираме, но вече имаме запитвания от Унгария, Полша и др. страни. Това е моментът да се демократизира маркетингът.
ВЪПРОС: Значи български онлайн магазини ще могат чрез вас да продават в Румъния, Полша и други страни?
ОТГОВОР: Да, те ще могат да получават посещения от тях. Ще трябва, разбира се, да си решат правните и логистичните въпроси, но ще могат да бъдат представени във всяка страна от Европейския съюз.
ВЪПРОС: Кога планирате да се разширите в целия ЕС?
ОТГОВОР: През следващия месец стартираме в Полша. Вече имаме запитвания от този пазар. Много скоро ще заработим и в Унгария, Чехия, Хърватска, Словения и Словакия, а след това ще продължим на запад.
ВЪПРОС: Какви са предимствата на новата система?
ОТГОВОР: Ние сме инвестирали много в нея – над 100 000 евро само през миналата година. Тя има много красив и лесен за употреба интерфейс. Той е и много по-прозрачен – можете да видите какво се случва в цялата мрежа. Обратната връзка от първите потребители също е много добра. На всички афилиейти в 2Performant.com ще дадем 50 евро първоначален бонус при регистрация. Платформата е на английски език, но ще предлагаме поддръжка на местните езици на всички пазари, в които навлизаме. До няколко месеца ще стартираме API (Application Programming Interface).
ВЪПРОС: А какви са очакванията ви за бъдещото развитие на електронната търговия в региона?
ОТГОВОР: Вярваме, че тя ще нараства с 20 – 30 % всяка година през следващите 3 – 5 години. Все още има много голямо поле за растеж. Електронната търговия в момента е много малка част от целия ритейл сегмент. На лице е и смяна на поколенията. Младите хора спадат към групата на т.нар. digital natives и те вече са служители, разполагат с пари. Те не обичат да губят много време в купуване на базови продукти и много лесно могат да бъдат убедени да пазаруват онлайн.