Борил Богоев е онлайн предприемач, консултант и лектор. Работи в областта на дигиталните технологии и маркетинг от 1999 г. През последните 12 години се занимава с уеб дизайн, афилиейт маркетинг, блогове на българския и англоезичния пазар, интернет маркетинг, консултации, „лекторстване“ и писане.
Борил е управител на Webface Consult и автор на онлайн курсовете „Летящ старт в Интернет маркетинга“, „Десет навика за върхова продуктивност“ и „Email Kama Sutra“. Съавтор е в „Блогопедия“ и горд притежател на Ph.D. по бизнес модели в интернет. Силно вярва в силата на интернет маркетинга и неговият неизчерпаем потенциал за превръщането на всеки бизнес в успешно начинание.
Разкажете ни малко повече за себе си
За добро или за лошо, аз съм човек, твърде много посветен на работата (и наистина обичам да я върша). Въпреки това, дори да имам много задачи, винаги поставям граница и заделям време за себе си и семейството си.
Едно от най-вдъхновяващите за мен преживявания е пътуването по света и у нас. Затова аз и съпругата ми инвестираме много време (и средства ) в това занимание. До сега не е имало пътуване или екскурзия, за които да съм съжалявал. Опознаването на нови градове, страни, култури (и магазини) ме кара да се чувствам жив и гражданин на света.
Голям фен съм на добрите книги (независимо от жанра), личностното развитие (особено НЛП), фотографията (въпреки, че не ми остава достатъчно време да се занимавам сериозно) и киното (мога да изгледам три поредни филма, без проблем).
Често сте лектор на популярни семинари за маркетинг и онлайн комуникации. Колко време и усилия отделяте за подготовка на вашите презентации?
По отношение на представянето пред публика си падам малко перфекционист. Това се отнася за графичното оформление на презентацията, за историята и метафората, които стоят зад нея, за начина на представяне, примерите и – разбира се – моето поведение пред аудиторията.
Отделям поне няколко дни, за да изкристализира основната идея и структурата на представянето. След това се старая в графично отношение да подготвя идеалната презентация. И накрая отделям няколко последователни дни за репетиция в реално време.
Не оставам доволен, докато мисълта и идеите в презентацията не започнат да текат гладко и да ми изглеждат смислени, забавни и полезни за публиката.
Кои са основните акценти в работата ви напоследък?
В момента основното ми занимание се състои в консултации и обучения в областта на маркетинга и репутацията в Мрежата.
Посвещавам много време за самоусъвършенстване и работа с клиенти по конкретни проекти. А по време на обученията, които провеждам, винаги се стремя да обсъдя с клиента и неговия екип темите, които ги интересуват и така да формирам един учебен план, който ще бъде максимално практичен и полезен за дадената организация.
По отношение на маркетинговите дейности съм се фокусирал върху няколко достатъчно големи и интересни клиента, за които отделям повече време и заедно провеждаме e-mail кампании, осъществяваме поддръжка на блогове и социални канали и реализираме pay-per-click кампании.
Нямам два еднакви дни, всичко е много динамично и – в повечето случаи – интересно и – дори забавно.
Кои маркетинг инструменти с нулев бюджет прилагате най-често в работата си?
Най-често използваните от мен инструменти са имейл маркетингът, комуникацията в социалните медии и pay-per-click рекламата. В моята практика те дават (засега) най-добри резултати, както и добра измеримост на ефективността, придружена с достатъчно мощни лостове за подобряване възвращаемостта на инвестициите.
Каква е темата на презентацията ви за предстоящия семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет“ 5?
Темата ми е посветена на създаването на качествени и вдъхновяващи имейл маркетинг кампании. Твърде много спам ни залива всеки ден, което е чисто пилеене на енергия и на страхотните възможности за комуникация и маркетинг, които предлага имейлът като канал.
Заглавието на презентацията ми е „Анатомия на любовното писмо. Как да създаваме въздействащи e-mail кампании“ и възнамерявам да направя един много интересен паралел между любовните писма, които всички сме писали и получавали и търговските съобщения, които изпращаме.
Оказва се, че разликите в подхода и начина на изразяване не са чак толкова много. Ще се постарая участниците в семинара да научат някои от най-важните похвати в имейл маркетинга по един забавен и интересен начин и в същото време да получат силна доза вдъхновение да развиват имейл канала и да го превърнат обикновеното електронно писмо в наистина печеливш инструмент.
И за финал…
Технологията се променя, но принципите остават същите. Особено в маркетинга.
Ако имате перфектен продукт, перфектно обслужване, перфектна поддръжка и комуникация с вашите клиенти, партньори и колеги, винаги ще постигнете успех.
Имейл маркетингът, социалните медии и другите, модерни в момента похвати, са само инструменти за постигането на целта.
С други думи – никога не трябва да изпускаме от поглед ключовите неща (продукт, обслужване, поддръжка, комуникация) и в същото време, е жизнено важно да следим, да сме в течение и да прилагаме в практиката новостите в съществените за нас области – конкретен бранш, мениджмънт, маркетинг, технологии. Поддържането на този баланс гарантира стабилно развитие на бизнеса и постигане на желания успех.
Можете да чуете обещаващата лекция на Борил Богоев на петото издание на семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет“. Събитието ще се проведе на 30 януари 2013 в Интер Експо Център, София.
За повече информация и регистрация, посетете сайта на събитието – http://zero-marketing.com