Според последното изследване на DisplaySearch, публикувано преди дни, през първото тримесечие на тази година Samsung Electronics и LG Electronics са съхранили лидерството си на световния пазар за телевизори, реализирайки заедно повече от половината доставки на целия пазар.
Според оценки на специалисти за първите три месеца на 2014-а пазарният дял на Samsung е 29,6%, докато година по-рано е бил 26,8%. Едни от най-добрите резултати за компанията са записани в Северна Америка, Европа и Южна Америка, където процентите са съответно 35,9 %, 42,7 % и 36,6 %.
LG имат пазарен дял от 15,3%, което е малък спад от същия период на миналата година, когато имаха 16,9% и са следвани от Sony с 6,8% и компанията Hisense с 6,4%.
Сред най-големите производители на Ultra HD модели отново е Samsung s 21,6%, a миналогодишния лидер Sony сега има 9,8%. На второ място в категорията на 4К телевизорите в момента е китайската HiSense Electric, която заема 16% от пазара през първите месеци на 2014-а.