Хартиени листчета, устни уговорки и смачкани тетрадки – това са най-често срещаните методи за запазване на час и клиентски заявки в малките фирми у нас. Изводите са от проучване, проведено от софтуерната фирма Regico сред над 100 заведения, фризьорски и масажни салони, маникюристи, фотографски студия и други малки бизнеси. Отговорите на запитаните показват, че въпреки наличието на разнообразни решения за управление на отношенията с клиентите (CRM – Customer Relationship Management), всъщност на пазара липсва такава система, която да е подходяща за малки фирми.
„Една такава система трябва да бъде както ценово достъпна или най-добре – безплатна, така и много лесна за използване от хора без сериозни компютърни познания. Освен това тя трябва да взема предвид особеностите на малкия бизнес и работата на самонаетите специалисти, да им спестява време и да може лесно да се пригоди към техните навици. Нашият екип ще се опита да запълни тази празнота с уеб-базираната услуга Regico, което работи вече от няколко месеца“ – обяснява Росен Русинов, изпълнителен директор на Реджико ЕАД.
Regico е универсална платформа, която позволява на потребителите да взаимодействат през своите смартфони, таблети или през настолен компютър с малките бизнеси. Тя обединява мобилно приложение от типа LBS (Location Based Services) с пълноценна CRM (Customer Relationship Management) система, предлагайки на фирмите да организират своите резервации лесно и удобно, както и да поощряват лоялните си потребители с различни бонуси. Предстои в близко бъдеще към платформата да се добави и функция за поръчки.
Всичко това позволява на малките фирми и самонаетите специалисти да оптимизират отношенията със своите клиенти, да организират заявките си, както и да привличат нови клиенти. Платформата е лесна за употреба и освен това е безплатна за крайните потребители. Бизнесите от своя страна могат да използват също напълно безплатно системата за резервации и заплащат единствено, ако решат да предлагат бонуси на лоялните си клиенти, като цената е 1 лев дневно за търговски обект без значение от броя на клиентите или раздадените бонуси.
„Малкият бизнес в България изпитва сериозни трудности, произхождащи от ненужни регулации, административни тежести, както и от конкуренцията на големите компании. В добавка малките предприемачи просто нямат капацитета и средствата за да използват предимствата на системите за управление на бизнеса, както и платформите за дигитален маркетинг. Затова с Regico искаме да предоставим тези инструменти, обединени в една уеб-базирана система, която може да се използва от компютър, таблет, телефон и даже само чрез електронна поща“ – добавя Росен Русинов.