Електронната търговия в България се развива с изключително бързи темпове през последните няколко години и вече започва да влияе осезаемо на развитието на целия интернет бранш, а очакванията са през следващите години тази тенденция да се засили. По отношение на разделението по индустрии, според представители на сектора, най-голям ръст бележат продажбите на обувки, детски дрехи, мъжки дрехи и дамски дрехи онлайн.
Онлайн магазините за дрехи и обувки са едни от най-успешните проекти в бранша на уеб продажбите и по различни оценки заемат между 15% и 35% от цялата интернет търговия в страната. Сред най-популярните подсегменти са продажбите на дънки и панталони, тениски, бански, пуловери, якета, обувки, рокли, както и дамски чанти, дамски боти, дамски дрехи, дълги рокли, маратонки, спортни екипи и различни текстилни продукти за спалнята и хола.
„Сред причините за бързото развитие на онлайн продажбите в този сегмент са възможността за бързо разглеждане на голям асортимент от дрехи в уеб, наличието на големи и хубави снимки в сайтовете, които улесняват избора на дрехи и обувки онлайн, и не на последно място – регулациите за защита на потребителите, които позволяват на всеки желаещ да разопакова продукта, който е поръчал, да го изпробва и евентуално да го върне“ – разказват пред Pixelmedia.bg от екипа на Shopzone.bg – един от бързо налагащите се онлайн магазини за дрехи.
Освен това дрехите сами по себе си са една от най-често пазаруваните стоки и е съвсем нормално тази тенденция да се прехвърли и в онлайн пространството. Сред водещите играчи в този динамичен сегмент са както традиционните вериги от физически магазини, които вече навлизат и в интернет със собствени онлайн магазини, така и иновативни нови проекти, които са стартирали направо в мрежата и вече се налагат сред потребителите.