Благотворителна кампания „Операция жълти стотинки” стартира VIVACOM

Национална кампания наречена „Операция жълти стотинки” стартира VIVACOM в помощ на деца аутисти. Инициативата има за цел да подпомогне набирането на средства за изграждането на Институт за детско психично здраве и развитие, както и да информира хората за състоянието и за начините децата, които страдат от него, да бъдат приобщени по-лесно към обществото.

Началото ще бъде дадено на 2 април, който е Международен ден за борба с аутизма и ще продължи два месеца до края на май. Кампанията апелира към дребните стотинки и рестото, което остава на хората след пазар или плащане на сметки. Всеки, който желае ще може да даде своите „жълти” стотинки в специално създадени за целта кутии във всеки едни от магазините на VIVACOM, както и в клоновете на Sociеtе Gеnеrale Експресбанк, информационните щандове на „Пикадили” и в магазините за детски играчки „Марсел Тойс”, партньори на кампанията. Дарения могат да бъдат преведени и по специално създадената за целта сметка в Bank Societe Generale Expressbank с IBAN BG50TTBB94005525194370 и BIC TTBBBGSF.

„Операция жълти стотинки” е част от инициативата на националния телеком за изграждане на Институт за детско психическо здраве и развитие. В него ще бъдат извършвани консултации и диагностика на деца със специални нужди, както и безплатни обучения на родители, учители и специалисти” каза Симона Чаръкчиева, Съветник Корпоративна социална отговорност във VIVACOM „Целта е да се даде възможност на най-малките членове на обществото със затруднения в общуването и интеграцията с околните, да възприемат по-лесно заобикалящата ги среда, а връстниците им и хората около тях да намерят правилен път към техния свят.” допълни тя.

Състоянието аутизъм е резултат на неврологични нарушения, които засягат нормалното функциониране на мозъка, развитието на детето в областта на социалното общуване и комуникативните умения. „Аутизъм” означава усамотяване, самоизолиране. Той се диагностицира като психично разстройство, което засяга развитието на мозъка, а от там и поведението на човек и се появява през първите три години от живота на детето. Децата с аутизъм показват трудности при вербалната и невербална комуникация, социалното общуване с околните, възприятията им за игри и т.н. В България има близо 10000 деца с установен аутизъм и изключително малко места, където се осигуряват нужните за тях грижи. Ранната диагностика на психичното разстройство позволява на децата аутисти да стават по-лесно част от заобикалящата ги среда и да се впишат в нея по-бързо.

За старта на кампанията на 2 април 2010 г. в София, Бургас, Варна, Пловдив, Стара Загора и Велико Търново, доброволци от VIVACOM ще раздават информационни брошури и балони на разхождащите се граждани в почивния ден. По този начин голям брой хора ще се запознаят, както с целта на кампанията, така и със състоянието аутизъм. Началото на инициативата ще стартира точно в 10:30 часа в градинката пред Народния театър „Иван Вазов”. Събраната чрез кампанията сума ще бъде официално обявена на 1-ви юни.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *