Потребителите все повече използват мобилните плащания за ежедневни покупки

По време на Mobile World Congress MasterCard обяви резултатите от третото си годишно изследване за мобилните плащания Mobile Payments Study, реализирано в партньорство с Prime Research.  Според изследването потребителите се интересуват повече от новите възможности за плащане, които предлагат мобилните устройства, отколкото от сигурността на мобилните плащания.

Проучването проследява 19.1 милиона публикации в световен мащаб, споделени в Twitter, Facebook, Instagram, форуми, Weibo (CN), Google+ и YouTube през цялата 2014 г. Резултатите от проучването не само показват забележителен ръст в обема на разговори (през 2012 г. са били проследени 85 000 постове в социалните мрежи по темата), но и промяна в тона и фокуса на обществена дискусия.

Разговорите с позитивен тон нарастват

• Като цяло разговорите с позитивен тон относно мобилните плащания продължават да нарастват. През 2014 г. 94% от дискусиите в социалните мрежи в световен мащаб бяха позитивни, в сравнение със 77% през 2013 година и 70% през 2012 година.

• Дискусиите с позитивен тон се фокусират основно около иновациите и търговските обекти, които приемат разплащания с карти и парични трансакции.

Безопасността и Сигурността са сред темите, които генерират най-положителни коментари

• Общо 91% от дискусиите за безопасност и сигурност през 2014 г. са били позитивни в сравнение с 20% през 2012 г. През 2012 г. безопасността и сигурността са били най-негативните, обсъждани теми в изследването.

• През 2014 г. дискусиите на потребителите се фокусират повече върху използването на решения за сигурност, отколкото върху притеснения относно липсата на такива, както е било през 2012 и 2013 г.

• Токанизация и биометричните данни са също сред основните обсъждани теми през 2014 г.

Фокус върху ползите от мобилните плащания

• Въпреки че дискусиите относно сигурността са били сред най-положителните в проучването, обемът им е бил относително малък.

• Разговорите относно дигиталните иновации и предимствата на мобилните технологии и свързаните устройства представляват най-голям обем от дискусиите в социалните мрежи през 2014 г. (71%).

– Удобство е най-положителният аспект на мобилни плащания (94% от разговорите по темата са позитивни). Потребителите споделят предимно опита си с покупки, направени с мобилни устройства, както и мнения за това, че биха могли да използват мобилните технологии и за ежедневни покупки.

– Заедно с удобството, често дискутирани теми по отношение на иновациите са и допълнителни възнаграждения и стимули, като купони, програми за лоялност (24% от заинтересованите страни).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *