3D технологиите са във фокуса на Sony Digi School 2010

В Правец днес започна седмото издание на Sony Digi School – традиционният годишен форум, на който екипът на Sony запознава представители на медиите с най-новите устройства и технологии на компанията.

Sony Digi School 2010 се превърна в своеобразен медиен дебют за новия Регионален Директор на Sony за Балканите. Г-н Томохиро Накашима ръководи дейността на Sony в България, Македония, Албания и Косово. Той наследи на поста досегашния Регионален Директор Ангел Кугийски.

Томохиро Накашима започва работа в Sony през 1997 година. В България е от месец април 2010 и вече има достатъчно добър поглед върху нашия пазар. Интересни детайли от неговата биография и отговори на много въпроси, свързани с бизнеса на Sony и начина, по който се работи в компанията, ще откриете в ексклузивното интервю, което г-н Накашима даде за Pixel Media (и което ще публикуваме на сайта в понеделник).

След официалното откриване на Sony Digi School 2010 от Томохиро Накашима, щафетата пое Юлиян Ганчовски – Търговски Директор на Sony за България. Той очерта основния акцент в тазгодишното издание на събитието, което преминава под мотото „3D World Created by Sony”.

В момента Sony са обърнати изцяло към 3D технологиите. Компанията има за цел да наложи своите продукти като “end-to-end solution” (всеобхватно решение) в областта на 3D, покривайки целия спектър от създаване до консумиране на 3D съдържание. 3D филми, заснети с професионални камери на Sony; Blu-ray 3D плейъри и 3D телевизори, които да възпроизвеждат тези филми; фотоапарати, снимащи в 3D – всичко това е обединено и подчинено на идеята за максимално реалистично изживяване чрез добавяне на липсващото измерение във визуалните ни забавления.

Според Юлиян Ганчовски, всички ние сме изправени пред революционна промяна. Търговският директор на Sony прогнозира, че до две години по-голямата част от телевизорите ще бъдат 3D и технологията вече няма да е екзотика, а реална част от ежедневието ни. Ганчовски илюстрира твърденията си с редица примери от историята – телевизорът е създаден през 1930 и дочака своя бум около 4 десетилетия по-късно, през 1970. Мобилният телефон е изобретен през 1970, но дочака своя звезден миг през 1995. Първите идеи за 3D телевизори (макар и на доста по-различен принцип от сегашните) датират от далечната 1950 година, и именно краят на 2010 ще отбележи началото на техния масов възход на пазара.

Чрез друга историческа ретроспекция Юлиян Ганчовски обясни защо именно Sony ще изиграе ключова роля в налагането на 3D технологиите на масовия пазар, давайки за пример една дузина революционни устройства и технологии, с които компанията се гордее – от създаването на първия транзисторен телевизор през 1960, до новия HD формат Blu-ray Disc от 2006 година, който към днешна дата е повсеместно наложен индустриален стандарт без конкуренция и алтернатива.

По време на презентацията бяха изнесени много любопитни данни на Forrester Research за пазарния дял на 3D телевизорите в Западна Европа и прогнозните им продажби до 2015 година. Според тези данни, до 2015 година почти 40% от всички телевизори, които домакинствата в Западна Европа притежават (и активно използват) ще бъдат с 3D възможности.

Според Юлиян Ганчовски, технологията вече е достигнала своята зрелост, а потребителите са готови да я използват. Доказателство за това са рекордните приходи на филма Avatar, който за една нощ пренаписа правилата във филмовата индустрия, както и резултатите от проучванията, според които 70% от потребителите, изпробвали 3D телевизор, са изявили желание за покупка.

Лидерските амбиции на Sony в областта на 3D технологиите бяха защитени от получената преди малко повече от месец награда EISA за най-добър 3D LCD телевизор. Отличеният модел е Sony BRAVIA KDL-52HX900, а наградата на EISA за най-добър 3D LCD телевизор за 2010-2011 година бе обявена на гала церемония преди откриването на изложението IFA 2010 в Берлин.

Важна роля за по-бързото навлизане на 3D технологиите до обикновения потребител ще изиграят игрите. Много от най-вълнуващите нови заглавия за Sony PlayStation 3 са достъпни в 3D формат, а самата гейм конзола може да бъде актуализирана да възпроизвежда картина за 3D телевизори чрез прост софтуерен ъпдейт.

Киното масово се преориентира към 3D формата, като до 2012 са планирани около 100 нови 3D филма, а броят на киносалоните, оборудвани с техника за възпроизвеждането им, ще достигне 7000 още до края на настоящата календарна година.

Като основна пречка за по-бързото навлизане на 3D технологиите в България бе посочена липсата на достатъчно 3D съдържание (филми, игри и т.н.), с което да бъде привлечен потребителят. Според екипа на Sony, ситуацията ще се промени в съвсем близко бъдеще. Въпреки оскъдното съдържание, потребителите могат да усетят и да се възползват от значимите предимства на 3D още днес, благодарение на способността на новите модели телевизори да симулират 3D ефект дори и при традиционните 2D филми. Този ефект няма дълбочината на истинското 3D изживяване, но ще освежи начина, по който гледате филми у дома и ще ви подготви за предстоящата 3D революция.

Подробни технически детайли за новите BRAVIA 3D телевизори на Sony, както и за фотоапаратите Alpha и Cyber-shot, представени днес пред българските медии, очаквайте в понеделник на познатия ви адрес – www.pixelmedia.bg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *