В рамките на новия доклад на Ericsson ConsumerLab, притежатели на смартфони в Сао Пауло, Пекин, Ню Йорк, Лондон и Токио бяха попитани за техния интерес и потенциалното им мнение относно 18 нови мобилни услуги, свързани с важни аспекти от живота.
Проучването прикани потребители на смартфони да дадат оценка на нови мобилни услуги, свързани с аспекти от градския живот, които считат за предимства –възможностите за пазаруване, ресторантите и местата за забавление. Примери за нови услуги са: гайдове за ресторанти в социалните мрежи, дигитални треньори в реално време, шопинг препоръки, мобилни менюта, резервации на маси в заведения, и доставката на храна на същия ден.
Анализирайки тези нови услуги, проучването попита дали приложение за проверка на съставките на храната би било интересно за потребителите: докато осем процента от анкетираните смятат, че услугата е вече достъпна, 61 процента очакват тя да бъде на разположение едва след три години.
Проучването засегна и сфери от градския живот, от които потребителите са недоволни, а именно лошите условия за живот за децата и възрастните хора, комуникацията с институциите и трафика. Новите концепции за услуги в тези области са платформи за социални грижи, улесняващи комуникацията между членовете на семейството чрез различни устройства, градска мобилна услуга, която предоставя информация от местните власти, и дневен маршрут за най-бързо придвижване, който оптимизира календара на потребителя, за да намали необходимостта от дълго пътуване.
Респондентите също сигнализираха, че често търсят през своите смартфони по-добри услуги и по-лесна комуникация с местните власти. Наред с това, между 10 и 15 процента от младите двойки или родители смятат, че редица подпомагани от ИКТ грижи се предлагат в техните градове, докато 64-68 процента вярват те ще бъдат активни след 3 години.
Михаел Бьорн, ръководител Изследвания в Ericsson ConsumerLab, заяви: „Масовото търсене на нови услуги в областта на ИКТ може да промени живота в града, много повече, отколкото предполагаме, само за три години. Смартфон услугите, свързани с пазаруване, заведения и ресторанти и места за забавление могат драстично да повишат удовлетвореността на хората от живота в градовете. Смартфон услугите могат също да облекчат недоволството, а и очакванията на пазара са високи и предизвикват по-бързото активиране на такъв тип услуги“.
Бьорн продължава: „Резултатите от това проучване показват, че клиентите посрещат с радост иновациите в много сфери на ежедневния живот в града“.
Трафикът е причина номер 1 за недоволството в градовете, и 47 процента от притежателите на смартфони, взели участие в проучването, проявиха интерес в личен навигатор, който предоставя най-добрата информация за всички видове транспорт, от ходене пеша до шофиране.
Почти половината (47 процента) от притежателите на смартфони предричат, че мобилните оператори ще бъдат практични и ще предложат тази конкретна услуга, въпреки че повечето потребители очакват първо транспортната индустрия да инициира въвеждането на този тип приложение.
Проучването е проведено онлайн и събира отговорите на 7 500 смартфон потребители. Изследването е представително за 40 милиона граждани. Прочетете пълна версия на доклада тук.