Компаниите, които разчитат на Gmail за бизнес кореспонденцията си, са до 80 пъти по-енергиийно ефективни от тези, които използват собствени мейл сървъри.
Твърдението е следствие от скорошен доклад на Carbon Disclosure Project (CDP) , изследващ въздействието на облачните изчисления върху околната среда. Според него “облака” има потенциал да намали глобалните емисии на въглероден двуокис с милиони кубични тона. Нещо, което се потвърждава и в проучванията на Джонатан Кууми, консултант професор в Стандфордския Университет, според когото отдалечените дейта центрове консумират значително по-малко енергия от тези, изградени от малки компании и организации.
В случаят с Gmail, Google е изчислила, че отделя малко повече от 1 кг CO2 емисии годишно на потребител, спрямо 4 кг за големия бизнес и внушителните 103 кг за малкия. По отношение на изразходваната енергия, за същия период на Gmail са необходими 2.2 kWh, докато малкият бизнес се нуждае от цели 175 kWh за да обслужва локалната мейл система.
Според друго интересно изчисление на компанията, гледането на филм в YouTube може да се окаже много по-екологично от гледането на едно DVD. Излиза, че изразходваната енергия за направата, опаковането и транспортирането на 1 DVD е еквивалентна на 3 денонощия непрекъснато видео в YouTube.
Дали по този начин Google се опитва да промотира PPV услугите си във видео мрежата не е ясно, но ако докладът на CDP бъде възприет добре, вероятно все повече компании ще се изнесат в облака.