През изминалата фискална 2011г. продуктите и решенията от екологичното портфолио на Siemens са спестили 317 млн. тона въглероден диоксид – количество, равно на всички комбинирани емисии въглероден диоксид от Токио, Хонконг, Сингапур, Делхи, Истанбул, Берлин, Лондон и Ню Йорк.
С продуктите и решенията от екологичното си портфолио, компанията генерира приходи в размер на 29,9 милиарда евро през 2011г., което безспорно я превръща в световна движеща сила за нисковъглеродната, устойчива икономика на бъдещето.
Сред революционните енергоспестяващи решения на компанията са разработените oт сектор „Инфраструктура и градове“ технологии за сградна автоматизация. Благодарение на тях, Siemens реализира авангарден проект за електрическо оборудване на ново съоръжение в основния завод на SEAT, намиращ се в Марторел, близо до Барселона. Компанията е внедрила продукти и високотехнологични решения, обхващащи целия заводски жизнен цикъл от един източник, благодарение на които производството в завода е изключително ефективно.
Друг пример за високотехнологичния принос на Siemens към околната среда и лимитирането на вредните емисии въглероден диоксид (CO2) е инсталираната от сектор „Енергетика“ на Siemens модерна газова турбина от H-класа в новата електроцентрала с комбиниран цикъл „Ансан“, в Южна Корея. Специалната газова турбина намалява годишните емисии на въглероден диоксид със 140000 тона, спрямо предишните електроцентрали с комбиниран цикъл от F-класа. Електроцентралата ще бъде пусната в експлоатация през 2014 г. и се очаква да постигне горивна ефективност от над 75%, предлагайки икономична и екологично съобразена доставка на енергия.
Скенерът за магнитно-резонансна томография MAGNETOM Skyra, разработен от сектор „Здравеопазване“ на Siemens, доказа, че енергийната ефективност може да намали разходите в областта на здравеопазването. Скенерът е по-ефективен от своя предшественик, като използва средно 20% по-малко енергия на пациент.
Екологичното портфолио на Siemens позволява компанията да се развива устойчиво, от което печелят всички – клиентите, бъдещите поколения и самата компания.