С официално събитие днес в зала „Арена Армеец” беше обявен стартът на петото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”.
Инициативата се организира от „Каменица” АД и е част от дългосрочната социално-отговорна политика на компанията. Тя акцентира върху една от най-важните обществени теми, свързани с пътната безопасност – отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на пътя.
Тази година „Алкохолът е лош шофьор” се провежда с подкрепата на заместник министър-председателя и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов и на посолството на Кралство Белгия в България.
Сред официалните лица, поканени да открият кампанията, бяха министърът на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, първият секретар на посолството на Кралство Белгия в България г-жа Катрин Раймайкерс, секретарят на Държавно-обществената консултативна комисия по въпросите на безопасността на движение по пътищата г-н Алекси Кесяков, председателят на УС на Съюза на българските автомобилисти г-н Георги Янакиев, както и рали състезателите Петър Гьошев и Екатерина Стратиева.
Водещ на събитието беше актьорът Стефан. A Щерев.
Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” провокира Петър Гьошев и Екатерина Стратиева да влязат в една по-различна роля. Освен че подкрепят посланието и целите на кампанията, по време на официалното събитие двамата рали състезатели бяха и ВИП шофьори на официалните гости и медии, които имаха възможността, возейки се в автомобил, да тестват специални „алкохолни” очила. Последните възпроизвеждат наличието на различен процент промили алкохол. Чрез този нестандартен тест гостите на събитието имаха възможността да усетят в напълно реална и безопасна за тях среда въздействието на алкохола.
„Алкохолните” очила ще могат да тестват и жителите на София, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново и Плевен, където тази година ще се проведе „Алкохолът е лош шофьор”.
Кампанията разширява мащабите си и ще гостува на по-голям брой градове, като по този начин посланието за отговорна консумация на алкохол ще достигне до още по-голяма аудитория.
Поради огромния интерес към тези очила до момента, тази година ще се използват повече видове, които възпроизвеждат различен процент промили – съответно от 0,4 до 0,6 промила, от 0,6 до 0,8 промила, които са за нощно виждане, от 0,8 до 1,5 промила и от 1,0 до 1,7 промила.
Целта на тестовете с „алкохолните” очила е да даде възможност на всеки участник в инициативата да разбере как съответното количество алкохол променя реакциите му и го прави неспособен да шофира.
Тестовете с “алкохолните” очила ще се провеждат в продължение на близо два месеца. Те започват в София (29 и 30 септември), след което продължават във Варна и Бургас (06-07 октомври), Плевен и Велико Търново (13-14 октомври), Стара Загора (20-21 октомври).
Тестовете ще се провеждат в събота и неделя, в централните пешеходни зони, между 16.00 и 20.00 ч.
Един от първите, който по време на събитието днес тества нестандартните очила е актьорът Стефан. А Щерев. Преди официалния старт на „Алкохолът е лош шофьор” той влезе и в роля, която не е играл пред камера до момента – тази на пътен полицай. Заедно с представители на институцията Стефан се включи в акция за проверка на алкохол и по този начин също изрази своята подкрепа към посланието на кампанията.
И тази година „Алкохолът е лош шофьор” продължава да работи за постигане на основната си цел, с която стартира през 2008 – да работи за повишаване на информираността на обществото за рисковете от шофиране след употреба на алкохол. И да допринесе за промяна в нагласата на водачите, както и за формирането на нова култура на пътя. Инициативата акцентира върху превенцията като използва по-нестандартни, ефективни и въздействащи методи на комуникация, които дават възможност на аудиторията да „преживее” посланието „Алкохолът е лош шофьор”.
Петото издание на кампанията се провежда в партньорство с Форд Мото-Пфое, Ромпетрол, верига ресторанти Fancy. Медийни партньори са Дарик радио, Dir.bg, Нова телевизия, вестниците „Труд” и „24 часа”.
Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната корпоративна политика на „Каменица” АД. Тя акцентира върху един от най-актуалните и чувствителни проблеми, свързани с пътната безопасност – отговорната консумация на алкохол сред водачите и отговорното им поведение на пътя.
Кампанията стартира, провокирана от високия брой ПТП в следствие консумацията на алкохол. Тя е и логично продължение на подписаната от „Каменица” АД през 2007 г. Европейска харта за пътна безопасност.
Дружеството е и първата и единствената до момента българска пивоварна компания, приела принципите на документа в своята вътрешнокорпоративна политика.
През 2008 г. „Алкохолът е лош шофьор” е оценена като най-добрата кампания за пътна безопасност в страната от тогава действащия комисар по транспорта на ЕС.
„Каменица” АД е и единствената пивоварна компания, която произвежда българска безалкохолна марка бира – Каменица Безалкохолна.
От началото на тази година посланието и уебсайтът на „Алкохолът е лош шофьор” са изписани върху кена на Каменица Безалкохолна и по този начин компанията е една от първите у нас, която обвързва свой продукт с корпоративната си социална отговорност.