Nokia обяви 559 милиона евро загуби за третото тримесечие на 2009 година. Загубата е първа по рода си от близо десетилетие насам. Финландската компания отчита спад от 20% в продажбите, а дялът и на пазара на смартфони (където Nokia е лидер) се сви от 41% на 35%.
Освен неизбежните трудности, свързани с глобалната икономическа криза, Nokia е подложена на сериозен натиск от страна на конкуренцията. Apple и RIM се борят ожесточено за по-голямо влияние върху апетитния пазар на смартфони, а iPhone 3GS и новият Palm Pre се очертават като тежка заплаха за Nokia дори и в Европа, където компанията има традиционно силни позиции.
Nokia се стреми да компенсира поне част от загубите, като обръща поглед и към съвсем нови и непознати за компанията територии. Например, в бележещия ръст пазар на Atom-базирани нетбуци, Nokia се опитва да пробие с модела Booklet 3G.