Изследователи от Лондонския колеж на модата са изяснили, че при покупка на дрехи през уеб магазин, около половината от покупките се връщат в търговската точка заради неподходящ размер. За да се реши проблемът, специалистите са разработили скенер, определящ параметрите на купувача много по-точно, отколкото съществуващите аналози.
За определяне на размера е необходимо да се въведе височина и след това с помощта на уеб камерата или смартфона да се направи снимка в цял ръст, съобщава Reuters. На базата на получените данни програмата изчислява размерите на купувача като генерира 3D картина.
Благодарение на тези данни, потребителят може не само да си избере подходящ размер дрехи, но и да избегне проблеми с различната маркировка – номерата на един производител често не съответстват на размерите на друг.
Изследователите считат, че тяхната разработка ще спомогне да се увеличат продажбите на дрехи чрез интернет магазините и да се направи шопингът по-привлекателен.