Инициативата „Моята първа компания” ще развива предприемаческите умения на студентите

Вчера беше даден старт на инициативата „Моята първа компания”, която съчетава по новаторски начин усилията на академичните среди и бизнеса и показва как те могат да си сътрудничат ефективно в полза на младите хора в България.

Фокусът на програмата, организирана от Джуниър Ачийвмънт и Кока-Кола ХБК България, е насърчаване на предприемаческия дух и бизнес уменията в студентите и в нея участват над 200 студенти и преподаватели от 8 университета.

„Моята първа компания” е част от националната програма Startup на Джуниър Ачийвмънт, в която студентите се запознават с предприемачеството на практика, работят върху реални бизнес казуси и правят първите си стъпки в създаването на собствен бизнес проект.

Формата на програмата дава възможност на участниците да развият лидерските си качества, способност за взимане на решения, водене на преговори, управление на времето, като същевременно прилагат специализирани умения от сферата на бизнеса, както и такива от изучаваната от тях академична сфера.

В инициативата могат да се включат всички студенти, които са се записали в националната програма Startup.

„Радваме се да започнем стратегическо партньорство с Кока-Кола ХБК България. За нас е важно да работим с партньор, който има утвърдени традиции в развитието на предприемаческия дух и качествата на служителите си и ги поощрява да мислят и действат като собственици на бизнеса. Именно тези качества цели да култивира програмата в младите хора – да мислят отговорно и предприемчиво за компанията, в която работят, или за собствения си бизнес”, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

В иновационен лагер, проведен в Кока-Кола ХБК, студентите имаха възможност да работят върху реални бизнес казуси и да дават адекватни решения. Дейността им беше консултирана от екипа на компанията и техни преподаватели, а резултатите бяха оценени от мениджъри в компанията и млади предприемачи, вече участвали в инициативи на Джуниър Ачийвмънт.

С натрупаните познания на студентите предстои да създадат свой бизнес план, който има учебна цел, но максимално се доближава до дейността на истинска компания. Ментори от Кока-Кола ХБК България работят със студентите и доброволно споделят опита си, за да скъсят разстоянието между реалната бизнес среда и университета.

През юни ще се проведе националното състезание на Джуниър Ачийвмънт за най-добра учебна компания, в което се състезават ученически и студентски проекти от цялата страна. Експертно жури ще отличи най-добрите, а призът на Кока-Кола ХБК България „Моята първа компания” ще спечели най-вдъхновяващия и отговорен проект.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *