Google представи своя музикален магазин Google Music, в който потребителите могат да купуват песни чрез приложението Android Market. Услугата обаче все още не е достъпна извън пределите на САЩ. Представители на компанията съобщават, че са сключили споразумения с повече от 1000 музикални компании, в това число EMI Music и Sony Music, като по този начин имат на разположение около 13 милиона музикални композиции. Потребителите могат да изслушат 90-секунден откъс от всяка композиция и след това да решат дали да я купят или не. Благодарение на интеграцията с Google+, закупената музика може да се сподели с приятели. Те могат да чуят публикуваната в социалната мрежа песен, но само един път.
Агенция Bloomberg отбелязва, че Google увеличава става все по-активна в работата си с музикалния и кинобизнес, както и с телевизията, за което спомага платформата Android.
Тестова версия на музикалната услуга беше пусната през май тази година. Всеки потребител може да качи до 20 000 парчета от своята колекция и да си създаде собствени плейлисти, след което музиката става достъпна от всеки компютър или мобилно устройство. Системата анализира записаните мелодии и на базата на предпочитанията на потребителя е в състояние да му предложи какво да слуша в момента.
Първоначално услугата беше достъпна само за Android устройствата, но от септември тя може да се ползва и от притежателите на iPhone и iPad.