Актуално проучване на американския пазар на смартфони, извършено от NPD Group, разкри интересни тенденции в предпочитанията на хората към размера на сензорния дисплей.
Телефоните в проучването са разделени условно в три категории – с екран по-малък от 3,4 инча, с дисплей между 3,5 и 3,9 инча, и най-големите модели с екран по-голям или равен на 4”.
Според последните данни, цели 24% от пазара принадлежи на устройствата с големи дисплеи (4+ инча). Те набират популярност за сметка на по-малките смартфони (под 3,4 инча), докато в златната среда (между 3,5 и 3,9 инча) не се наблюдават съществени промени.
Петте телефона с екран 4+ инча, които са регистрирали най-високи продажби в САЩ за 2010 са HTC EVO 4G, Motorola Droid X, Samsung Fascinate, Samsung Captivate и Samsung Vibrant (последните три модела са вариации на Samsung Galaxy S).
Малките смартфони (под 3,4”) очевидно не вървят добре на американския пазар, като продажбите им буквално се сриват от 63% през Q4 2009 до 36% през Q4 2010.
В средния клас (по отношение размерите на екрана) попада и митичният iPhone. Въпреки неговата огромна популярност в САЩ, този сегмент от пазара (модели с екран между 3,5” и 3,9”) бележи само 2% ръст през Q4 2010 спрямо Q4 2009.
Иронията в случая е, че преди по-малко от година – през юли 2010, Стив Джобс се изказа доста пренебрежително по адрес на големите смартфони на конкуренцията. Гуруто на Apple нарече смартфоните с размери между 4 и 5 инча “Hummers” (по аналогия с огромните джипове от едноименната марка) и заяви категорично, че никой не би купил нещо толкова голямо.
Още тогава редица анализатори коментираха, че позицията на Стив Джобс спрямо големите смартфони е продиктува единствено от стремежа на компанията му да има ясно разграничаване между пазарните ниши на устройствата с малък екран (iPhone и iPod Touch) и големите таблети (разбирай iPad). Този път обаче, пазарните резултати обориха „тънките сметки” на Джобс. По изключение.