GLOBUL обяви 2,2% ръст на приходите за Q3’11, но все още не може да навакса изоставането от предходните тримесечия

Общите приходи на GLOBUL за третото тримесечие на 2011 г. нараснаха с 2,2% в сравнение със същия период на миналата година благодарение както на приходите от услуги, така и на продажбите на мобилни устройства.

Абонатите на договор на оператора се увеличиха с над 14% спрямо третото тримесечие на 2010 г. и наброяват повече от 2,5 милиона или 60,8% от всички клиенти на компанията.

Предизвикателствата пред икономиката на страната и пред сектора, които доминираха през последните няколко тримесечия, имаха своето отражение и през периода от юли до септември на тази година.

Потреблението на телеком услуги продължи да се свива поради все по-ограниченото общо потребление и стагнацията в доходите на населението.

Засилената конкуренция води до намаляване на цените на дребно на услугите, особено в корпоративния сегмент, като проникването на мобилните услуги в страната вече достигна около 150%.

Приходите от услуги на GLOBUL за третото тримесечие на 2011 г. се увеличиха с 0,8% спрямо същия период на миналата година, като спадът на приходите, предизвикан от засилената конкуренция в корпоративния сегмент, бе компенсиран от по-високите приходи от роуминг и взаимна свързаност.

Ръстът в броя на абонатите на договор и увеличените продажби на мобилни устройства доведоха до ръст от 7,6% в оперативните разходи на компанията, независимо от реализираните спестявания в други разходни пера.

В резултат на това, печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизации за третото тримесечие на годината намаля с 5,5% спрямо същия период на 2010 г., а показателят за печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизации като процент от общите приходи бе с 3.1 процентни пункта по-нисък.

Тенденцията към преминаване от предплатена услуга към договор за месечен абонамент се запази, най-вече под въздействието на привлекателните търговски предложения на GLOBUL и това доведе до намаляване на броя на клиентите на предплатените услуги на компанията.

Към 30 септември 2011 г., GLOBUL има около 4,2 милиона клиенти, което е със 7% повече в сравнение със същия период на 2010 г.

Броят на клиентите на фиксираните услуги на GLOBUL продължи да се увеличава със силни темпове и достигна 200000 абоната, докато броят на абонатите на услугите за пренос на данни се увеличи повече от три пъти в сравнение с миналата година.

Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL за третото тримесечие на 2011 г. се увеличи с почти 8% спрямо миналата година до 152 минути, докато средния приход от един абонат на компанията за същия период намаля с 5% до 16,30 лв.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *