LG Electronics обяви своите предварителни консолидирани финансови резултати, изготвени на база на Международните стандарти за финансови отчети – МСФО (International Financial Reporting Standards) за второто тримесечие на годината до юни 2011 година.
Според оценката на анализаторите, връщането на компанията на нетна печалба е в следствие на стабилните подобрения в различните подразделения и успешната политика за намаляване на разходите.
Продажби и печалба
За периода от второто тримесечие на 2011 година LG обяви консолидирани приходи от 14,4 трилиона корейски вона (или 13,3 милиарда щатски долара), което е ръст от 9,3% спрямо първото тримесечие на годината.
След две последователни тримесечия на загуба, LG направи обрат с нетна печалба от 108 милиарда вона (99,6 милиона долара).
LG отчете оперативни приходи в размер на 158 милиарда вона (145,8 милиона долара) това тримесечие, което е ръст от 21% спрямо предходното тримесечие и 25% ръст спрямо същия период на миналата година. Тези резултати се дължат на по-голямата печалба на бизнеса с телевизори и намалени загуби при мобилните телефони.
LG Home Entertainment Company отчете ръст в продажбите спрямо предното тримесечие от 2,7% до 5,4 трилиона вона (5 милиарда долара) – благодарение на повишените приходи от продажбите на LED LCD и новите Cinema 3D телевизори, както и на общия ръст на развиващите се пазари. Компанията обяви оперативни приходи от 90 милиарда вона (83 милиона долара) за второто тримесечие, което означава 10% ръст спрямо предходното тримесечие, резултат от по-доброто продуктово портфолио и контрол на разходите. Компанията очаква продажбите да продължат да се увеличават, благодарение на високия потребителски интерес към телевизорите Cinema 3D, използващи пасивна поляризираща технология (FPR), както и към смарт телевизорите.
LG Mobile Communications Company отчете ръст на продажбите от 11,6% спрямо първото тримесечие на годината – 3,25 трилиона вона (3 милиарда долара). Макар да е регистрирана загуба от 54 милиарда вона (49,8 милиона долара), оперативните приходи бележат силен ръст, като загубите спрямо предходното тримесечие са намалени почти наполовина. Компанията продължава да подобрява конкурентоспособността си в световен мащаб, като представя набор от конкурентни смартфони и непрекъснато инвестира в проучвания и развитие.
LG Home Appliance Company отчете рекордно високи продажби на стойност 2,9 трилиона вона (2,7 милиарда долара) за периода април-юни 2011 година. Това е 6,9% увеличение спрямо първото тримесечие на годината и 6% спрямо същия период на 2010 година, което се дължи най-вече на силните продажби на развиващите и нови пазари. Въпреки че както приходите, така и продуктовото предлагане са се увеличили, оперативните приходи в размер на 51 милиарда вона (47,1 милиона долара) отразяват повишаването на суровинните разходи, покачване стойността на корейския вон и силната конкуренция. Компанията ще се стреми да запази водещата си пазарна позиция като представя по-„умни” и енергийно ефективни продукти през втората половина от годината и същевременно продължава да контролира разходите.
LG Air Conditioning and Energy Solution Company увеличи приходите си до 1,9 трилиона вона (1,7 милиарда долара) през второто тримесечие на годината, което е ръст от 29,2% спрямо предходното тримесечие и 15,3% спрямо същия период на миналата година. Добрите резултати се дължат на качеството на продуктите предлагани от компанията и пускането на пазара на продукти с по-добри характеристики от тези на конкуренцията. Компанията отчете оперативна печалба от 44 милиарда вона (40,6 милиона долара), което е увеличение от 13% спрямо предходното тримесечие. Маржът при оперативната печалба е бил 2,3% в ситуацията на по-високи цени на суровите материали и неблагоприятно състояние на валутния пазар. Въпреки че пазарът навлиза в спокоен сезон, компанията очаква търсенето да се повиши в ключовите региони.
Бизнес планове и прогнози за третото тримесечие на 2011 година
LG Electronics очаква умерен ръст през третото тримесечие на 2011 година спрямо същия период на миналата година. Компанията планира пускането на нови продукти на пазара в повечето големи категории и провеждането на креативни маркетингови активности около своите 3D продукти. В дългосрочен план LG ще продължи да увеличава печалбата си, чрез агресивно намаляване на разходите и реализацията на стратегически инвестиции, както във вече съществуващите, така и в нови бизнес сфери.
Пояснения за обменните курсове през второто тримесечие на 2011 година
Предварителните консолидирани финансови резултати на LG Electronics са изготвени на базата на Международните стандарти за финансови отчети.
Сумите в корейски вонове (KRW) съответстват на щатски долари (USD) по усреднен курс за всяко от тримесечията: KRW 1,084 за 1 USD (второ тримесечие на 2011 година) и KRW 1,163 за 1 USD (второ тримесечие на 2011 година).