Тенденциите, които се наблюдаваха в макроикономическата обстановка в страната през 2010 г. се запазиха и през първото тримесечие на 2011 г. като неблагоприятната ситуация продължава да води до ниски нива на потреблението.
Засилената конкуренция предизвика още по-силен спад в крайните потребителски цени на телекомуникационните услуги в бизнес сегмента, а пазарът като цяло е вече близо до точката на насищане, с проникване на мобилните услуги от над 140%.
Въпреки това, клиентите на абонаментните програми на GLOBUL продължават да се увеличават и нараснаха с 8% през първите три месеца от 2011 г. в сравнение със същия период на миналата година. Те вече са 2,3 милиона или 58,6% от общия брой клиенти на компанията.
Благодарение на новите атрактивни предложения на оператора, миграцията на клиенти от предплатените услуги към абонаментните програми на GLOBUL също продължи, макар и не така интензивно както в началото на 2010 г. В резултат, към края на март 2011 г. общият брой на клиентите на GLOBUL е над 3,9 милиона или с 2% повече от същия период на миналата година.
През първото тримесечие на 2011 г., GLOBUL продължава да регистрира ръст в броя на клиентите на своите фиксирани услуги, които надхвърлиха 150000.
Потреблението на услуги за пренос на данни също отбеляза съществен ръст през първите три месеца на годината, като броят на клиентите на тези услуги нарасна с над 40%.
Приходите от услуги на GLOBUL през първото тримесечие отбелязаха спад от 8,4% спрямо 2010г., най-вече поради по-ниските цени за взаимна свързаност, под влиянието на макроикономически фактори, както и заради засилената конкуренция в корпоративния сегмент.
Независимо от тази сложна икономическа обстановка, GLOBUL и GERMANOS успяха да намалят разходите си с над 5,6% в сравнение с първите три месеца на 2010 г. благодарение на целенасочено провежданите инициативи за рационализиране на разходите най-вече в поддръжката на мрежата, рекламата и администрацията. В резултат от тези мерки, печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията намаля само с 9,8% през първото тримесечие на годината.
Средното потребление на клиентите на GLOBUL през първите три месеца от 2011 г. продължи да се увеличава и достигна 147 минути на месец или с 16% повече от същия период на миналата година.
Средният приход от един потребител достигна 15 лв., което е с 10% по-малко от първото тримесечие на 2010 г.