IBM обяви инициативата Smarter Commerce, с която компанията ще предостави възможност на фирмите да се приспособят по-бързо към все по-високите изисквания на клиентите в съвременния дигитализиран пазар.
Smarter Commerce обединява услугите на няколко компании, придобити от IBM, сред които са Coremetrics, компания за уеб анализи, Unica, производител на софтуер за автоматизация на маркетингови кампании и Sterling Commerce, компания произвеждаща софтуер за подпомагане на бизнес транзакции.
„Съвременните компании трябва да развият способности за следене и анализ на това, което клиентите им в цял свят обсъждат за техните продукти и услуги”, смята Пол Папас, лидер Smarter Commerce practice в IBM. „Това ново и по-задълбочено опознаване на клиентите и пазара, изисква наличието на по-организирана и по-чувствителна към промените мрежа от доставчици и партньори”, допълва още Пол Папас.
Според проучване на IBM в днешно време 70 процента от първото взаимодействие на клиента с даден продукт или услуга се случва онлайн. 64% от хората правят първа покупка на даден продукт, след като са се запознали с него в интернет, а от два милиарда души, свързани с интернет, повече от 600 милиона са във Facebook.
Инициативата Smarter Commerce ще анализира редица фактори, влияещи на целия бизнес процес: от генерирано съдържание в социалните медии, до следене по кое време от деня и какво клиентите купуват.
Към момента IBM работи с над 2000 компании по света, сред които Danone, Staples, 1-800-Flower, с цел оптимизиране и подобряване на техния бизнес чрез услугите, които включва Smarter Commerce.
За обработката и анализа на данните от Smarter Commerce IBM разчита на своя суперкомпютър Watson.
„В днешно време, когато говорим за реклама и маркетинг, често се засяга темата за това колко пари са похарчени и рядко се обръща внимание на резултатите от тези разходи”, казва Крег Хейман, генерален мениджър на IBM Software Industry Проучване на IBM показва, че вследствие на неефективни дейности в различни сфери на бизнес са похарчени близо 15 трилиона долара. Загубите често се дължат на несполучливи продуктови и маркетингови кампании – неща, които в бъдеще IBM смята да промени чрез Smarter Commerce.