post

43% ръст в печалбата отчита VIVACOM през първите девет месеца на тази година в сравнение с 2009. Финансовите резултати на телекома за същия период показват и значителен ръст на консолидираната печалба – с 82% до 106,7 милиона лева, стабилни приходи от предоставяне на телекомуникационни услуги и по-висока рентабилност. Приходите от предоставяне на мобилни услуги нарастват с 30% до 228,1 милиона лева.

Увеличените приходи от мобилни услуги в резултат на нарасналата клиентска база почти компенсират спада в трафика на фиксираните телефони.

До момента VIVACOM е единственият оператор, който има положителен баланс от пренесени в мрежата си мобилни номера. Статистиката сочи компанията като най-желаният оператор за повечето потребители на телекомуникационни услуги, които са взели решение да променят статуквото в полза на по-добри условия.

Така от старта на преносимостта над 50000 потребители на мобилни услуги са избрали мрежата на VIVACOM, въпреки че някои големи оператори създават затруднения в процеса. Националният телеком има и най-голям ръст в броя на новите абонати.

До голяма степен увеличението на приходите през третото тримесечие се дължи и на нарастващата популярност на конвергентните услуги. VIVACOM се стреми да наложи тенденцията за предоставяне на универсална услуга, която доставя всички видове комуникации на клиента по една единствена връзка и от един доставчик. Този тренд беше допълнен в края на лятото с пускането на цифрова телевизия през сателит директно до клиента, като отчетените резултати към момента надминават очакванията на компанията.

В края на август телекомът отчете и успешното финализиране на сделката за продажба на 50% от Националното управление „Радио и телевизионни станции” (НУРТС) на международния финансов инвеститор Mancelord Limited. Основен приоритет на новото дружество ще бъде развитието на телевизионно и радиопредавателната мрежа на НУРТС с цел компанията да се превърне в конкурентен играч на пазара на дигитално разпръскване в България и в доставчик на мултиплекс услуги в национален мащаб.

VIVACOM продължава да инвестира в развитието на DSL мрежата си, като целта е ADSL услугата да покрие над 90% от населението на страната, достигайки и до най-малките населени места.

В момента операторът е най-големият интернет доставчик на национално ниво с над 23% пазарен дял. Телекомът ще инвестира и в разширяване на портфолиото от интернет услуги, с цел да отговори на увеличаващото се търсене на високоскоростен трафик, като очакванията са клиентите да получат възможност да ползват интернет до 100 Mbps, както самостоятелно, така и в пакет с други телеком услуги.

За привличането на нови абонати и укрепване на пазарното си присъствие, VIVACOM продължава да разширява и своята 3G мрежа.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *