Blackwall Security навлиза на българския пазар с мощен AI щит срещу злонамерения трафик

Глобалната компания за киберсигурност Blackwall Security официално навлезе на българския пазар, предлагайки своята усъвършенствана платформа за управление на уеб трафика, базирана на изкуствен интелект (AI). Компанията е ексклузивно дистрибутирана от Interworks.cloud by Balkansworks – утвърден доставчик на облачни услуги и решения за сигурност в региона.

Новината идва на фона на нарастващата заплаха от автоматизиран зловреден трафик, както за крайните устройства, така и за сайтовете, и корпоративните системи. „Над 50% от глобалния интернет трафик се генерира от ботове“ – посочва Артур Циганек, вицепрезидент „Дистрибуция“ в Blackwall. Той подчертава, че компанията предлага не просто решения за откриване на уязвимости и подготовка за бъдещи атаки, а за предотвратяване на директни финансови щети за бизнеса.

Заплахите

По време на представянето на Blackwall у нас, съвместно с Interworks.cloud by Balkansworks, бяха очертани няколко ключови проблема, които зловредните ботове причиняват и бяха посочени решенията на Blackwall. Сред тях са икономически саботажи, атаки срещу онлайн магазини, рекламни измами (накликване на реклами), кражби на съдържание, на лични данни и други.

Официални данни от Министерството на електронното управление показват, че 26 % от интернет трафика в България се дължи на злонамерени ботове. Освен това, 80 % от регистрираните онлайн инциденти представляват фишинг атаки, като 57 % от организациите са подложени на такива опити поне веднъж дневно или седмично. През отминали години в България са отчетени над 1 000 сигнала за инциденти, като броят на засегнатите IP адреси варира от 10 382, до 14 298 само през август. Това показва ясно, че българският онлайн бизнес вече функционира в среда, където кибератаките не са потенциална заплаха, а реалност и нуждата от надеждни решения за защита става все по-належаща.

Но зловредните ботове могат да правят и много други неща. Те могат например автоматично да изкупят определени стоки, които след това да препродават на завишени цени, подкопавайки маркетинговите усилия и доверието в търговците. Биха могли също да пълнят виртуални кошници със стоки, без да финализират поръчките, като по този начин блокират наличностите за реални клиенти и на практика спират продажбите. Възможностите са почти неограничени.

Друга заплаха е, че според данни на BlackWall, до 25% от кликовете върху рекламни банери вече се генерират от ботове, което означава, че една четвърт от рекламния бюджет на фирмите може да бъде пропилян. В същото време специализирани програми могат автоматично да извличат текстове, изображения и друго съдържание от уебсайтове, което конкурентите след това да използват.

Вижте цялата статия в tech.offnews.bg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *