Проучване на новата социологическа агенция „Мяра“, проведено на 16 и 17 януари сред 800 души, показва, че обществото у нас е раздвоено относно евентуална забрана на популярната платформа TikTok.
Според данните, 43,1% от анкетираните подкрепят подобна мярка, докато 28,4% изразяват несъгласие. В същото време 26,6% признават, че не разполагат с достатъчно информация, за да формират категорично мнение, а 1,9% не са предоставили отговор.
Резултатите подсказват известен скептицизъм към платформата, вероятно повлиян от поколенски различия и тревоги за влиянието ѝ върху младите. Ниската запознатост по темата обаче затруднява окончателни изводи – въпреки новинарския поток за забрани на TikTok в САЩ и други страни.
Фалшивите новини – част от ежедневието на мнозина
Паралелно с дебатите за TikTok, проучването на „Мяра“ хвърля светлина върху усещането за информационна среда в страната. Цели 60,7% от българите посочват, че ежедневно или почти ежедневно попадат на новини, които определят като фалшиви. Още 17,5% твърдят, че срещат такива поне няколко пъти месечно, докато 12,8% се сблъскват с тях по-рядко. Само 5,6% заявяват, че не са се натъквали на фалшиви новини.