post

Не е трудно да се досетим, че индустрията на игрите е една от най-динамичните, интересните и привлекателните. Стабилният ръст на пазара се гарантира не просто от силния потребителски интерес. Въпреки спадовете, които преживява всяка индустрия, тези задоволителни резултати можем да си обясним с много фактори – висока конкуренция между разработчиците, иновации в геймплея, визуалното оформление и потребителското изживяване, въвеждане на нови технологии и още. В статията ще разгледаме няколко основни статистически данни за сектора в световен план, за да се опитаме за видим голямата картина.

Прогнозите на специализираната платформа Newzoo за световния пазар на игри за 2024 година предвиждат продължаващ растеж, макар и с по-бавни темпове. Очаква се пазарът да генерира приходи от 187.7 милиарда долара, което е увеличение от 2.1% в сравнение с предходната година. Малко, но все пак е факт. Игрите за стационарни компютърни и конзоли ще формират 51% от общите приходи на пазара, особено предвид излизането на хитови заглавия като Grand Theft Auto VI, а прогнозата е мобилните игри и конзолите да станат доминиращите фактори догодина. Това е очаквано, предвид всеобщото използване на мобилни устройва и все по-голямото качество, интерактивност и привлекателност на мобилните заглавия.

Как играем?

Над 1.5 милиарда потребители са закупили игри или игрални придобивки досега, например животи или оръжия от вградените в заглавията магазини, а годината още не е изтекла. Общо хората, които играят игри на компютъра, телефона или конзолата, е 3.42 милиарда. Голямата част от тях комбинират своята геймърска страст с демо версиите или с истински залози с игри на късмета като слотове, покер и рулетка в популярни платформи като https://mrbit.bg/bg.  Това е около половината от населението на планетата – почти всеки втори човек. Внушителна статистика, независимо дали играем десетина минути на судоку на телефона, докато пътуваме за работа, или прекарваме вечерите си със сложни стратегии във фантастични вселени.

Само потребителите в Северна Америка ще генерират 50 милиарда долара на игралната индустрия за настоящата година. Това показва колко популярни са видео и онлайн игрите сред американците и канадците. Азиатският пазар също е много перспективен, като вероятно в един момент ще завземе лидерската роля. Нови технологии, като 5G, платформи за стрийминг, метавселената, очила за разширена и виртуална реалност, също ще окажат положителна роля на пазара. Не бива да пропускаме и социалната функция на игрите, която превръща непознати играчи в съмишленици и приятели. Защо пък скоро да не видим игри, които допускат и дори промотират съдържание, генерирано от потребителите по подобие на социалните мрежи?

Колко и какво играем?

Индустрията се сблъсква и с предизвикателства, а най-голямото от тях е, че средно хората играят по-малко. Тази повратна точка настъпва през 2021-а година, а възстановяването е сравнително бавно. Другите големи въпроси пред компаниите са свързани с контрол на разходите в пренаситения и все по-консолидиран пазар. Така студиата трябва да решат дали да инвестират в по-компактни, по-кратки и развлекателни продукти или да продължат да лансират на пазара сложни заглавия, които малко хора изобщо завършват. Както отбелязва Newzoo, игрите със свободен достъп все повече ще конкурират познатите премиум и крос-платформени издания и поредици.

Ролята на изкуствения интелект, както във всички сектори, също ще продължи да нараства, заради потенциала му да ускори и автоматизира множество работни процеси. Все по-важни ще стават етичните въпроси за използването на генеративни AI инструменти от сектора, например за подобряване на софтуера и 3D анимациите, маркетинга и рекламата в световен мащаб. В търсене на баланс между придържането към утвърдените модели и иновативния ИИ, секторът вероятно ще успее да се трансформира бързо и да изненада потребителя с нови компании и продукти.

След пика на индустрията през 2020-а година в разгара на пандемията от коронавирус, 2021-а дойде с резонен спад. Просто хората предпочетоха да пътуват и да се наслаждават на активности навън, след като в продължение на месеци не можеха да излизат. Разбира се, игралната индустрия е свързана с останалите, но стъпките, с които продължава да се развива на гребена на технологичната революция, говорят за нейната устойчивост и потенциал. Затова очакваме добрите новини да продължат.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *