ЕС налага строг контрол върху рекламите във Facebook

Съдът на Европейския съюз (ЕС) наложи нови ограничения върху използването на лични данни на потребителите за рекламни цели от социални мрежи като Facebook. Това решение е в отговор на дело, заведено от австрийския активист за защита на данните Макс Шремс, който вече има две големи победи срещу Facebook, довели до промени в обмена на данни между САЩ и ЕС.

Шремс, който публично разкри, че е хомосексуалист, заведе делото в австрийски съд, след като Facebook използва неговата сексуална ориентация и други лични данни за целенасочена реклама. Австрийският съд се обърна към Европейския съд в Люксембург за тълкуване на Общия регламент за защита на данните на ЕС (GDPR).

Съдът постанови, че събирането, анализът и обработката на всички лични данни за рекламни цели нарушава принципите на GDPR и че компаниите трябва да ограничат количеството и продължителността на използването на данни за рекламни цели. Това решение на съда е значителна стъпка към по-строг контрол върху използването на лични данни и защита на правата на потребителите в ЕС.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *