Valve забрани на играчите на Counter-Strike 2 да използват функцията SOCD (Simultaneous Opposing Cardinal Directions – едновременни противоположни кардинални посоки) за автоматизация на контраудара на своите клавиатури. Razer първа въведе поддръжка на функцията Snap Tap на клавиатурата Huntsman V3 Pro; Wooting скоро я последва с подобна реализация на Snappy Tappy – сега Valve обяви, че играчите, които използват тези функции, ще бъдат изхвърлени от Counter-Strike 2.
„Напоследък някои хардуерни функции размиха границата между ръчното въвеждане и автоматизацията, затова решихме да очертаем ясна граница между това, което е приемливо в Counter-Strike, и това, което не е. Вече няма да позволяваме автоматизация (скриптирана или хардуерна), която заобикаля тези основни умения, и занапред (и започвайки изключително на официалните сървъри на Valve) играчите, заподозрени в автоматизиране на множество действия чрез еднократно кликване, ще бъдат изхвърляни от мачовете“, се казва в изявлението на Valve.
Репортерът на The Verge е убеден, че играчите наистина са изхвърляни от мачовете, но компанията не е готова да блокира акаунти за използването на тези функции. Функциите SOCD на Razer и Wooting позволяват на играчите да променят механизма на движение чрез странично придвижване (strafe). Обикновено обръщането на страничната крачка изисква освобождаване на един клавиш преди натискането на друг – ако са натиснати и двата, двете команди просто се отменят и героят стои неподвижно, докато играчът не освободи един от клавишите.
SOCD ви позволява да не освобождавате клавишите – командата се взема от този, който е бил натиснат последен. По искане на професионалните играчи на Counter-Strike 2 функциите SOCD са забранени в турнирите. Wooting добави функцията след Razer – сега първите заявиха, че са щастливи да видят как Valve заема позиция срещу Snap Tap и предупредиха да не се използва тази функция и нейните аналози в CS2, тъй като сега тя заплашва с изключване от играта.